کد خبر: ۴۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
به گزارش اختصاصی آرانیوز(حوزه خوزستان) در این نشست زین العابدین موسوی"فرماندار ویژه آبادان گفت:تلاش ما این است تا فرصت های شغلی در اختیار افراد بومی و اهالی آبادان قرار بگیرد و از این پس جلوی استخدام افراد غیربومی در بنگاه های کار و اشتغال را خواهیم گرفت.

 در بخش دیگری از این نشست ، عامر کعبی نماینده مردم آبادان بیان داشت: امروز موضوع استخدام در فاز ۲ پالایشگاه، نوع حقوق و نوع قرارداد آنها بررسی میشود.


 همچنین ابراهیمی پور امام جمعه آبادان، عنوان کرد: سفر قبلی اعصای کمیسیون اجتماعی مجلس زمستان ۹۵ بود و ما باید بگوییم اوضاع بیکاری بدتر شده است؛

وی افزود: امسال شوری آب موجب از بین رفتن کشاورزی منطقه شد که این موضوع خود افزایش بیکاری را رقم زد و برای کشاورزان هنوز جبران خسارت نشده  است.

امام جمعه آبادان اضافه کرد: با وارد کردن نیروهایی خارج از منطقه و استان و دادن فرصت های شغلی به آنان مردم بومی احساس کرده اند که در این زمینه تبعیض وجود دارد.لذا نیاز به نگاه عمل گرایانه و داریم و باید از در راس قرار دادن مدیران نفوذی دست بکشیم. با توجه به شرایط روستاها و کشاورزی پس از شوری آب باید نگاه ویژه ای به اشتغال روستاها بکنیم.

 در ادامه نیز جلیل مختار نماینده مردم آبادان اظهارداشت: در برنامه ششم توسعه ماده ی ۴۷ مصوب شده که به صراحت میگوید اولویت با به کارگیری در پیمانکاریها و شرکت ها با افراد بومی است. همه ی دستگاه های اجرایی و وزارت خانه ها مکلف اند به این ماده عمل کنند و اولویت را با نیروهای بومی بر اساس علم و تجربه ی آنها قرار دهند.

وی تاکید کرد: دستگاه های دولتی باید قانون را اجرا کنند و مجلس وظیفه نظارت را برعهده دارد.

این نماینده مردم آبادان خاطرنشان کرد: پروژه ی فاز ۲ پالایشگاه ۸ سال بلاتکلیف بود و بلاخره اجرایی شد و در گام اول ۲۲ هزار و ۷۹۰ نفر در سامانه ثبت نام کردند سپس معرفی شدگان از سوی اداره کار و با تخصص ۷ هزار و ۸۱۵ نفر بودند و در نهایت ۸۲۸ نفر به عنوان شاغل معرفی شدند.

مختار یادآور شد: از ابتدای این طرح برای ۱۸۰۰ نفر بیمه پراخت شده است که تنها ۳۴۰ نفر از آنها ابادانی و خرمشهری بوده اند!
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار