کد خبر: ۴۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
بابایی در تشریح نشست کمیسیون اجتماعی خبر داد:
عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی از موافقت نمایندگان کمیسیون متبوع خود در بررسی لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی خبرداد.
به گزارش آرانیوز، به نقل از خانه ملت، روح الله بابایی صالح در تشریح نشست امروز ( سه شنبه 3 مهر ) کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: در نشست امروز لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارتخانه رفاه و تامین اجتماعی و کار و تعاون با حضور رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و نماینده مرکز پژوهش های مجلس مورد بررسی و تصویب نمایندگان قرارگرفت، البته دو فوریت این لایحه درجلسه علنی چندی پیش مجلس شورای اسلامی مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

نماینده بویین زهرا درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه دلایل مختلفی از سوی نمایندگان درموافقت و مخالفت با این لایحه مطرح شد، افزود: موافقان این لایحه معتقدند که تنوع و گستردگی وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبب شده که مجلس آن طور که باید نتواند به وظیفه نظارتی خود در این خصوص عمل کند، ضمن اینکه درچنین شرایطی وزیر و معاونان آن هم نمی توانند به درستی به تنوع وظایف پاسخ دهند.

وی با تاکید براینکه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: البته مخالفان مطرح کردند که تفکیک این وزارتخانه خلاف برنامه ششم بوده و هزینه بر است، اما در نهایت نمایندگان نسبت به جداسازی این وزارتخانه رای مثبت دادند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اینکه در نشست امروز معاون نظارت مجلس نیز حضور داشت، تصریح کرد: با حضور معاون نظارت مجلس وظایف کمیسیون اجتماعی درحوزه های مختلف طبق قوانین مصوب مجلس مورد بررسی و ارزیابی قرارگرفت، ضمن اینکه  گزارش تعداد م
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار