کد خبر: ۴۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
بوشهر - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: ۳۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر مقاوم‌سازی شد.
به گزارش آرانیوز، حمید حیدری‌بریدی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست با امام جمعه دیر اظهار داشت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از ۲۱ مهرماه آغاز می‌شود که انتظار داریم مردم همکاری مناسبی در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر هدف از اجرای این طرح را بهبود وضعیت مسکن روستایی عنوان کرد و ادامه داد: این طرح در ۱۴۹ آبادی استان بوشهر برای پنج هزار و ۲۰۲ واحد مسکونی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۷۴ هزار و ۲۳۴ واحد روستایی استان بوشهر تاکنون ۳۸ درصد آن بازسازی و مقاوم سازی شده است و ۴۵ هزار  و ۷۵۸ واحد مسکونی غیرمقاوم در استان بوشهر وجود دارد.

حیدری‌بریدی با اشاره به افزایش سقف وام مقاوم سازی مسکن روستایی اضافه کرد: سال قبل  ۲۵ میلیارد ریال  تسهیلات بلاعوض برای مقاوم سازی مسکن روستایی استان بوشهر پرداخت شد که این میزان امسال دو برابر می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی با هدف شناخت تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده و شناخت عمومی روستا و واحدهای مسکونی روستایی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه‌ریزی جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی و ... از اهداف این طرح است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار