کد خبر: ۴۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
ایلام - استاندار ایلام گفت: ظرفیت های مغفول مانده بسیاری در این استان با وجود منابع عظیم انرژی وجود دارد ولی به دلیل کمبود سرمایه گذار تاکنون به فعلیت نرسیده اند.
به گزارش آرانیوز، قاسم سلیمانی دشتکی عصر دوشنبه در نشست اعضای شورای مشورتی استان اظهار کرد: متاسفانه سرمایه گذاران توانمندی که بتوانند در اجرای پروژه های بزرگ مشارکت داشته باشند وجود ندارد و در سال های گذشته نیز به دلیل شرایط جنگ و پس از آن بازسازی خرابی ها و همچنین دوری از مرکز و مرز عراق که زمانی برای کشور تهدید محسوب می شدر، ایلام از مدار و ریل توسعه باز ماند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر گام های بلندی برای برون رفت از این شرایط برداشته شده ولی همچنان با استان های برخوردار فاصله داریم.

استاندار ایلام گفت: طرح های بزرگی چون مجتمع پتروشیمی ایلام، میادین نفتی و گازی، پتروشیمی و ان جی ال دهلران هم اکنون در مراحل اجرایی قرار دارند که در صورت بهره برداری چهره استان را در حوزه انرژی دگرگون می کند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: ۷۰۰ میلیون دلار از سوی دولت برای توسعه میدان های نفت و گاز مشترک اختصاص یافته که ۴ درصد از این میزان برای طرح های استان هزینه می شود.

وی تاکید کرد: صدور مجوز بی نام یکی از راهکارهای مدیریت استان برای ورود سرمایه گذاران است که تعداد قابل توجهی مجوز طرح هم اکنون صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام تشنه سرمایه گذاری است، اضافه کرد: با گروه های مختلفی سرمایه گذاری برای حضور در استان صحبت شده که تعدادی از آنها به نتیجه رسیده است.

استاندار ایلام به ظرفیت های آب و خاک و کشاورزی در استان اشاره کرد و ابراز داشت: نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد ریال در این بخش هزینه شده است.

سلیمانی دشتکی افزود: اشتغال در استان از اولویت های مسئولان است که در این راستا بیش از یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات روستایی برای اشتغال پرداخت شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار