کد خبر: ۴۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
استاندار سیستان و بلوچستان:
استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: جذب اعتبارات تخصیصی استان از حقوق اساسی مردم است و جایی که سخن از حق مردم است نباید کوتاه بیایید.
 ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان سیستان و بلوچستان به ریاست استاندار و با حضور اعضاء با 4 دستور کار برگزار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد از اعتبارات استان در قالب اعتبارات تملک دارایی ابلاغ شده است،  یعنی اینکه؛ توسعه و آبادانی استان در گرو جذب این اعتبارات در موعد مقرر است. 

وی با ابراز گلایه از اینکه تا کنون از تعداد ۵۰۱ موافقت نامه فقط ۱۴۶ مورد مبادله شده، گفت: انعقاد تفاهم نامه برای جذب اعتبارات بایستی در قالب انجام تشریفات قانونی انجام شود، چرا که ترک تشریفات بعضا موجب مفسده خواهد شد و از طرفی در صورت عدم جذب این اعتبارات و با توجه به گذشت بیش از نیمی از سال این بودجه برگشت داده می شود.

دانیال محبی افزود: متاسفانه استان در برخی از شاخصهای توسعه نسبت به سایر استانهای کشور عقب مانده که علاوه بر عوامل طبیعی و اقلیمی بخشی از این مهم به دلیل عدم هماهنگی و واگرایی  بین دستگاههای اجرایی است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان بر هماهنگی بین بخشی دستگاه های اجرایی تاکید و خاطرنشان کرد: ناهماهنگی بین دستگاههای متولی بعضا موجب عدم جذب سرمایه ها به استان می شود در حالی که با هم افزایی نواقص موجود بر سر راه توسعه استان برطرف و نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد. 

استاندار سیستان و بلوچستان هدف اصلی برگزاری جلسات را مشارکت همه اعضای جلسه و مشورت پذیری دانست و افزود: در یک گفتگوی سنجیده بدون جهت گیری و حب و بغض همراه با نقد سازنده و به دور از ملاحظه کاری می توان به نتایج ماندگاری دست یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه پراکندگی مباحث وقت جلسه را اتلاف می کند، من بعد هریک از معاونان استاندار موضوعات مرتبط را در جلسات و کارگروههای تخصصی مطرح و برای تصویب و نتیجه گیری نهایی در این جلسات مطرح کنند.

محبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مباحث جلسه در خصوص بازنگری طرح جامع شهرهای ایرانشهر و چابهار گفت: مطالعه بر روی مسائل اجتماعی هر یک از مناطق این شهرها از اهمیت زیادی برخوردار است، لذا بایستی برای تدوین پیوست اجتماعی این طرحها راهکار مناسب اندیشیده شود.

وی گفت: مسائل مربوط به زمین خواری و حاشیه نشینی که متاسفانه تبعات جبران ناپذیری هم در جامعه برجای می گذارد، نیازمند پای کار بودن همه دستگاههای نظارتی، قضایی و اجرایی با تمامی امکانات است.

غلامرضا مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه گفت: دو هزار و ۳۲۹ میلیارد تومان کل اعتبارات ابلاغی سال ۹۷ استان است که از این رقم یک هزار و ۹۴۳ میلیارد تومان یعنی ۴/۸۳ درصد آن مربوط به اعتبارات تملک دارایی می باشد.

گزارش مدیرکل اقتصاد و دارایی سیستان و بلوچستان در خصوص عملکرد اعتبارات موضوع خدمات سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۶ و برنامه های سال ۹۷، تشریح نحوه توزیع اعتبارات موضوع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷، بررسی بازنگری طرح های جامع شهرهای ایرانشهر و چابهار از جمله مباحث مطرح شده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بود.
نظرشما
پربازدیدها