کد خبر: ۴۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: آماده توسعه همکاریهای علمی و پژوهشی با دانشگاه تهران در زمینه های باسنان شناسی و کشاورزی تحقیقاتی هستیم.
 عبدالمحمد زاهدی در دیدار با محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران که روز سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: برای رسیدن به موفقیت بیشتر باید همکاری دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی بیشتر شود که به نظر می رسد این موضوع مهم در کشور مغفول مانده و باید برای رفع این نقیصه اقدام کنیم.

زاهدی بیان کرد: دانشگاه تهران در زمینه های باستانی شناسی و کشاورزی در قزوین می تواند همکاری خوبی را در میان دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی داشته باشد و مدیران استان نیز از این موضوع استقبال خواهند کرد.

استاندار قزوین یادآورشد: بیشتر مدیران استان یاددانشگاهی بوده و هستند و یا با فضای دانشگاه آشنایی دارند به همین دلیل برای تداوم همکاری ها آمادگی کامل دارند.

زاهدی با اشاره به درخواست دانشگاه تهران برای مرمت کاروانسرای محمدآباد گفت: این اثر تاریخی هم اکنون به عنوان خوابگاه مورد استفاده و بهره برداری استادان و دانشجویان باستان شناسی دانشگاه تهران است و با توجه به فرسودگی و قدمت اثر باید برای جلوگیری از هرگونه تخریب و خطر احتمالی باید مرمت و بازسازی آن در اولیوت قرار گیرد.

استاندار افزود: آمادگی داریم برای مرمت، تجهیز و بهره برداری از کاروانسرای محمدآباد در
جلسه مشترکی با حضور مسئولان دانشگاه تهران، اداره اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی استان و سرمایه گذار بخش خصوصی با عقد قرارداد برای بازسازی و مرمت این اثر اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: عبور جاده بویین زهرا به سمت قزوین از کنار اثر تاریخی کاروانسرای محمدآباد از تهدیدات جدی محسوب می شود که موجب آسیب رسیاندن به اثر شده که با درخواست
دانشگاه تهران برای تغییر مسیر باید مطالعات اجرایی آن امسال انجام شود تا بتوانیم از سال اینده برای این جابجایی اقدام کنیم.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار