کد خبر: ۴۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از آغاز فاز دوم واکسیناسیون رایگان تب برفکی در استان خبر داد..
 امید جمشیدی با اعلام خبر آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سنگین استان، افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می‌ کند.

جمشیدی تصریح کرد: در برنامه‌های دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور به منظور مقابله با این بیماری، اجرای همزمان فازهای سراسری واکسیناسیون تب برفکی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله واحدهای پرواری صنعتی، روستایی و عشایری در استان از سوم مهرماه به مدت ۳۰ روز اجرایی می شود.

جمشیدی افزود: به منظور اجرای کامل فاز دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی، اداره کل دامپزشکی استان با بسیج امکانات و نیروهای خود در بخش دولتی و خصوصی اقدام به ساماندهی اکیپ های  عملیاتی کرده که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۲۵ هزار راس گاو و گوساله طی این عملیات زیر پوشش واکسیناسیون قرار داده شوند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: اگر چه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد، اما باید توجه داشت که صرفا نمی‌توان به صورت صددرصد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار امر واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است.

 جمشیدی با ارائه چند توصیه به دامداران، ابراز داشت: به دامداران توصیه می‌کنیم در زمان اجرای عملیات مایه کوبی تب برفکی، از خرید، فروش و نقل و انتقال کنترل نشده دام و همچنین تردد پرسنل و ماشین‌آلات بین واحدها خودداری کرده و ضمن همکاری با اکیپ‌های واکسیناسیون نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحدهای دامی اقدام کنند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار