کد خبر: ۴۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
مدیر کل استاندارد گلستان خبر داد:
مدیر کل استاندارد استان گلستان از بازنگری ۶۵ استاندارد ملی در ۶ ماهه نخست سال جاری در گلستان خبر داد.
 محمود فرمانی اظهار کرد: بررسی استانداردهایی ‌که پنج سال از تدوین آن ها گذشته است از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن ها را در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: براساس برنامه مصوب، بازنگری ۵۰ استاندارد ملی برای این اداره کل در سال جاری تعهد شده بود که با تلاش کارشناسان شاهد تحقق ۱۳۰ درصدی نسبت به برنامه مصوب هستیم.

فرمانی با بیان این که ۶۵ استاندارد ملی در ۶ ماهه نخست سال جاری بازنگری شده، ادامه داد: بازنگری های انجام شده در حوزه کمیته های ملی مهندسی پزشکی، خوراک و فرآورده های کشاورزی، اسناد و تجهیزات اداری و آموزشی، بسته بندی، چوب و فرآورده های چوبی سلولزی و کاغذ، خدمات، مکانیک و فلزشناسی و خودرو و نیروی محرکه است.

وی هدف از بازنگری استانداردهای ملی را به روز کردن استانداردها وگردآوری اطلاعات در مورد استفاده از استانداردها و پذیرش ملی آن ها برشمرد و اظهار کرد: رعایت مقوله کیفیت در جریان تولید کالا و خدمات با استانداردها و قوانینی که به عنوان استانداردهای ملی تدوین می شود امکان پذیر است و در راستای توسعه و پیشرفت تکنولوژی لازم است این استانداردها هر چند سال یک بار بازنگری شوند و در اختیار عموم قرار گیرند.

مدیر کل استاندارد استان گلستان گفت: طبق بند یک ماده هفت قانون سازمان ملی استاندارد ایران تدوین و نشر استانداردهای ملی به عنوان مرجع رسمی بر عهده این سازمان است و در این راستا کارشناسان استاندارد، مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و اعضای هیات علمی دانشگاه ها می توانند برای مشارکت در تدوین استاندارد های ملی به ادارات کل استاندارد استانی مراجعه کنند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار