کد خبر: ۴۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
معاون فرماندار همدان:
معاون امور عمرانی فرماندار همدان گفت: واحدهای بازیافت زباله جاده انصارالامام همدان ساماندهی می‌شود.
 رضا زمانی ظهر دوشنبه در کار گروه پسماند شهرستان همدان با تبریک هفته دفاع مقدس و ابراز انزجار از حمله تروریستی اخیر در اهواز گفت: حادثه تروریستی اهواز نشان از ضعف عوامل مزدور بود که انتظار داریم علاوه بر اعلام عزای عمومی پاسخ دندان شکنی نیز به این حرکت داده شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه مناطقی برای بازیافت در برخی نقاط شهر شکل گرفته که مطابق ضوابط زیست محیطی نیست، بیان کرد: به اعتقاد کارشناسان محیط زیست هم از نظر حفظ پاکیزگی شهر و هم زیبا سازی آن بهتر است این مراکز به خارج از شهر انتقال داده شود.

زمانی همچنین خواستار رعایت زیبا منظر شهری در ارائه مجوز به واحد های بازیافت و تفکیک زباله از جانب شهرداری شد و تاکید کرد: کارخانه ایجاد بازیافت و تفکیک پسماند که با همکاری شهرداری و یک شرکت خصوصی در حال انجام است به گزارش کارشناسان مدیریت پسماند شهرداری فاز اول خود را که مربوط به پردازش است به مرحله اجرا درآورده است.

وی افزود: سرمایه گذاری پروژه فوق حدود ۸ میلیارد تومان است که در سه فاز پردازش، بازیافت و تولید پودر فعالیت خود را در راستای مدیریت بازیافت و پسماند شهر همدان دنبال می کند.

معاون امور عمرانی فرماندار همدان عنوان کرد: قرارداد با شرکت فوق به این صورت منعقد شده که زباله ها به صورت دست نخورده تحویل شرکت داده شود.

زمانی همچنین به اجرای طرح مدیریت پسماند و جداسازی زباله های همدان در دو منطقه شمالی و جنوبی استان همدان اشاره کرد و گفت: دو منطقه در دو ناحیه شمالی و جنوبی برای زباله استان همدان در نظر گرفته شده که انتظار داریم بر اساس همین تقسیم بندی که شهر همدان برای بازیافت زباله های شهرستانهای شمالی استان پیش بینی شده تفکیک زباله ها و همچنین خدمات شهرداری ارائه شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حجم بیشتر واحد های بازیافتی در منطقه مریانج قرار دارد فاز اول رسیدگی به آنها ساماندهی این واحد ها و جلوگیری از گسترش تعداد آنها با ورود مستقیم شهرداری مریانج است.

وی با بیان اینکه دور نیست اگر از این گسترش جلوگیری نشود در محور مریانج شاهد ایجاد شهرک سربرآورده ضایعات باشیم، افزود: به منظور جلوگیری از رشد قارچ گونه این واحد ها باید از دادن انشعابات به خصوص انشعاب برق به این واحد های ضایعاتی خودداری شود و دستگاه ها برای ارایه اشتراک یا مجوز انشعاب حتما با شهرداری مکاتبه و استعلام بعمل آورند.

معاون امور عمرانی فرماندار همدان تاکید کرد: موضوع سلول بازیافت و شیرآبه زباله از دغدغه های اصلی محیط زیست و جهاد کشاورزی است که انتظار می رود با اجرای طرح های مختلف بازیافت از جمله احداث کارخانه پسماند ذکر شده مدیریت شود.

زمانی با اشاره به اینکه در دهیاری ها اقدامات خوبی در راستای ساماندهی بازیافت زباله صورت گرفته، عنوان کرد: به اعتقاد محیط زیست با ورود  دهیاران و بخشداران در بخش روستاها می توان از زباله و پسماندی که به صورت مدفون و یا رها شده در محوطه روستا قرار دارد جلوگیری کرد که خوشبختانه از ۲۷ روستای بخش مرکزی همدان ۸ روستا زباله های خود را به شهرداری تحویل می دهند.

معاون امور عمرانی فرماندار همدان با بیان اینکه واحد های بازیافت جاده انصارالامام ساماندهی می شود، اظهار داشت: ساماندهی بر اساس دستورالعمل محیط زیست و جهاد کشاورزی باید انجام پذیرد و بر اساس دستورالعمل استانی بایدظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه دهیاری ها از دستگاه های اجرایی دولت به شمار می روند باید بر اساس قوانین نسبت به مدیریت پسماند و بازیافت زباله ها عمل کنند.

شهردار مریانج نیز افزود: در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان همدان مصوبات خوبی در نظر گرفته شده که تاثیر مستقیمی بر چگونگی مدیریت بازیافت و زباله در مریانج داشته است.

محسن معصوم علیزاده با بیان اینکه ۱۳۰ واحد در محور انصارالامام شناسایی شده است، گفت: از این ۱۳۰ واحد ۱۰ واحد دارای مجوز و مابقی بدون مجوز هستند که از نظر پراکندگی شهری نیز در محدوده شهرداری مریانج قرار دارد.

وی افزود: در صدد هستیم تا با یک برنامه ریزی منسجم  و با همکاری شرکت توزیع برق از دادن انشعاب به این واحدها جلوگیری کنیم همچنین چون برخی از آنها در محدوده زمین های کشاورزی و برخی در حریم راه قرار دارد بنابراین انتظار داریم جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی نیز بر اساس وظایف قانونی خود با آنها برخورد نماید.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار