کد خبر: ۴۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با اشاره به لزوم توسعه تولید برق از انرژی خورشیدی گفت: ۷ نیروگاه پراکنده تولید برق در دست احداث است.
محمدرضا صحتی اظهار داشت: در حال حاضر استان یزد شش نیروگاه تولید پراکنده برق با ظرفیت ۳۷ مگاوات دارد و در این زمینه دومین تولیدکننده برق در کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه نیروگاه ۱۰ مگاواتی در شهرک فولاد، مهریز و اردکان فعال است ادامه داد: به دلیل اینکه از نظر صرفه اقتصادی و کاهش تلفات نیروگاه های کوچک مقرون به صرفه تر هستند رویکرد ما نیز احداث نیروگاه‌ های کوچک و متوسط به ویژه نیروگاه‌های خانگی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه استان یزد از ظرفیت بسیار بالایی در زمینهٔ انرژی ‌های تجدید پذیر برخوردار است اضافه کرد: یزد با توجه به تابش خورشید در بیشترین روزهای سال از برترین پتانسیل تولید انرژی خورشیدی برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به خاموشی های تابستان امسال و میزان این خاموشی ها در مقایسه با سایر نقاط کشور عنوان کرد: تولید برق به دلیل خشکسالی های اخیر و کاهش شدید بارندگی ها در شبکه سراسری کاهش داشته و مجبور به اعمال خاموشی بودیم.

صحتی بیان داشت: خوشبختانه این خاموشی ها با همکاری مردم، صنایع، کشاورزان و ادارات استان، نسبت به سایر نقاط کشور کمتر بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد افزود: در ماه های تیر و مرداد در مجموع ۹۰۹ مگاوات ساعت انرژی برق با مشارکت همه بخش ها در استان صرفه جویی شد.

وی با اشاره به نقش مهم صنایع و واحدهای تولیدی در کاهش میزان خاموشی ها و صرفه جویی برق ادامه داد: مدیریت مصرف برق در بخش صنعتی به صورت ذخیره عملیاتی، ساعات اوج بار و تعمیرات و تعطیلات با بخش های مختلف صنعتی انجام شد که این مهم در تابستان در اعمال خاموشی ها کمک بسیاری داشت.

مدیرعامل توزیع برق استان یزد با بیان اینکه برای تولید هر کیلووات برق به سرمایه ای معادل یک هزار دلار نیاز است اظهار داشت: لازم است صرفه جویی و مدیریت منابع  توسط سازمان ها و مردم در مصارف خانگی مورد توجه قرار گیرد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار