کد خبر: ۴۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۷
با اقدامات و تلاش های حجت الاسلام خدری ، بوشهر در مسیر توسعه قرار گرفت و پروژه های عمرانی متعددی در راستای ایجاد فضای پر رونق کسب و کار در این استان آغاز می شود.
خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در گفتگوی اختصاصی با آرانیوز(حوزه بوشهر) با اشاره به اینکه طی مدت 10 روزی که از تعطیلات مجلس می گذرد در نسشت ها و جلسات مختلفی در جهت رفع مشکلات، دغدغه ها و مطالبات مردم دنبال شد، گفت: در این ایام نیز استان بوشهر همچنین میزبان معاون پارلمانی رئیس جمهور بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در روزهای گذشته در حوزه انتخابیه چند پروژه جدید به افتتاح رسید و در جلسه شورای اداری استان مشکلاتی که در منطقه بود را منعکس کردیم.

عضو مجمع نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیر معاون پارلمانی رئیس جمهور برای رسیدگی به این مشکلات نیز قول قطعی دادند که موارد را هیئت دولت پیگری خواهند کرد.

خدری با تاکید بر اینکه امیدواریم با پیگیری ایشان مشکلاتی که دغدغه عموم مردم حوزه انتخابیه بنده است رفع شود، افزود: این درحالی است که دیدارهای مردمی همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: مشکل عمده ای که در حال حاضر مردم با آن رو به رو هستند، بحت لنجداران و صاحبان شناورهای سنتی است که متاسفانه با توجه به قیمت سوخت نتوانسته اند سفر کنند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی تماس هایی که با وزیر نفت جهت رفع این مشکل صورت گرفته، عنوان کرد: ایشان نیز قول قطعی دادند که برای حل مشکل لنجداران اقدام خواهند کرد.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز همچنین نشستی با تعاونی لنجداران داشته ایم که تعداد 20 نفر به نمایندگی از لنجداران آمده بودند و در زمینه مشکلات یاد شده با استاندار نیز پیگیری های جدی صورت گرفت.

خدری با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر اینکه 70 درصد از قیمت سوخت از به مبلغ داخلی به شناورها اختصاص پیدا کند، گفت: اکثر معیشت مردم در استان بوشهر به اینگونه شناورها بستگی دارد و پیگیری ها برای رفع مشکل قیمت تا نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود در هفته آینده این مشکل رفع شود و امیدواریم از این طریق شاهد رونق بازار در شهرهای استان بوشهر باشیم.

نماینده مردم بوشهر همچنین در بحث گمرک با اشاره به مصوبه ساماندهی ته لنجی ها، توضیح داد: اگر این مصوبه اجرایی شود برگ سبز به کالاهای ته لنجی داده خواهد شد و در محدوده استان دیگر اینگونه کالاها به عنوان قاچاق تلقی نخواهد شد.

 این عضو مجمع نمایندگان بوشهر با اشاره به پروژه راه آهن در استان بوشهر، گفت: این پروژه از جمله طرح های مهم برای استان است که با اقدام قابل تقدیر استاندار راه آهن بوشهر در اولویت کار دولت قرار گرفته است.

خدری عنوان کرد: راه آهن بوشهر به شیراز در آبان ماه امسال توسط معاون اول رئیس جمهور کلنگ زده خواهد شد.

وی این پروژه را به عنوان مهمترین طرح عمرانی استان در جهت توسعه شاخص ها دانست و افزود: راه آهن بوشهر به شیراز رونق اقتصادی بوشهر را در پی خواهد داشت.

نماینده مردم بوشهر یادآور شد: همچنین بحث دوبانده کردن جاده دیلم به بهبهان نیز از دیگر پروژه های مهم استان است که در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار است و به زودی آغاز می شود.

خدری اضافه کرد: دوبانده کردن این جاده در توسعه زیرساخت ها و حمل و نقل جاده ای بسیار تاثیرگذار خواهد بود و مراودات دو استان بوشهر و خوزستان بیشتر خواهد شد.

وی همچنین به پروژه ساخت سد در شمال بوشهر اشاره کرد و گفت: ساخت این سد از آرزوهای دیرینه کشاورزان این منطقه بود که خوشبختانه پیمانکار آن مشخص شده و در هفته های آینده کلنگ زنی می شود.

نماینده مردم بوشهر در این خصوص اضافه کرد: احداث این سد در بوشهر کشاورزی دیمی را به آبی تبدیل خواهد کرد.

این عضو مجمع نمایندگان بوشهر نیز به مضوع ایجاد منطقه آزاد اروند طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در دوره های گذشته چندین بار این طرح مطرح شد و در مجلس به تصویب نرسیده بود که خوشبختانه با استدلالی برای مجلس شورای اسلامی بیان شد در نهایت به تصویب رسید.

خدری با اشاره به تصریح مرکز پژوهش های مجلس مبنی بر مستعدترین منطقه در کل کشور برای منطقه آزاد شدن در بوشهر است، عنوان کرد: بعد از سال 1359 که کیش به منطقه آزاد شد به تصریح همه متخصصان و کارشناسان بوشهر نیز بوشهر هم باید از داشتن منطقه آزاد برخوردار می شد.

وی یادآور شد: تیم پایش اقتصادی سرزمینی که متشکل از نماینده دفتر مقام معظم رهبری و دولت می باشد نیز بوشهر را به عنوان مستعدترین مکان برای ایجاد منطقه آزاد تشخیص دادند و این اتفاق افتاده است و زیرساخت ها به زودی آماده خواهد شد.
خدری با تاکید بر اینکه بحث فرودگاه و راه آهن در راستای همین منطقه آزاد قطعا سرعت بیشتری خواهد داشت، بیان داشت: بر همین اساس می توان آینده استان را روشن دانست .
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار