کد خبر: ۴۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در نماز جمعه تهران:
خطیب نماز جمعه تهران گفت: حادثه عاشورا، منطق عملی چگونه زیستن است؛ عاشورا منطق عملی «ایمان و عمل صالح» است.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به واقعه عاشورا و نهضت امام حسین (ع) اظهار داشت: اگر امنیت فکری و اعتقادی شکل نگیرد، سایر حوزه‌های امنیت نیز در خطر قرار می‌گیرد، لذا حسین بن علی (ع) بر استحکام مبانی اعتقادی و دستیابی به امنیت فکری و اعتقادی پای می‌فشارد و این حقیقت در حادثه عاشورا بسیار برجسته است.

وی افزود: اسوه و مقتدا، نقش موثری در خلق امنیت اعتقادی و سایر حوزه‌های امنیتی ایفا می‌کند و این در آموزه‌های دینی تاکید شده است. جامعه اسلامی زمانی طعم شیرین امنیت را در حوزه‌های مختلف اعتقادی، سیاسی، نظامی و اقتصادی و اجتماعی می‌چشند که پیشوا و الگوی صالح را انتخاب کنند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: هیچ جامعه‌ای بدون شناخت امام و پیشوای صالح و تحکیم رابطه با او، به امنیت مطلوب دست نخواهد یافت و این، فریاد بلند و ماندگار عاشوراست.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: حادثه عاشورا، منطق عملی چگونه زیستن است؛ عاشورا منطق عملی «ایمان و عمل صالح» است. در واقعه عاشورا با یک عمل ناب و خالص مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و عقلانی روبرو هستیم و باید از این منطق درس بیاموزیم.

وی افزود: طبق فرمایش امام حسین (ع) در نامه به محمد حنفیه، هدف حرکت و قیام ایشان اصلاح امت پیامبر (ص) و جلوگیری از فساد و انحراف عنوان شده است و این نشان می‌دهد که دین، یک امر فردی نیست و هدف آن، اصلاح جامعه است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حرکت امام حسین (ع) یک حرکت اجتماعی کاملا سیاسی است و ایشان این حرکت را از آغاز سفر خود از مدینه منوره اعلام کردند که یزید را فردی فاسد و فاسق توصیف کرده و فرمودند اگر زیر بار حکومت ننگین یزید برویم، باید با اسلام خداحافظی کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: ابا عبدالله الحسین (ع) با قیام خود این پیغام را به جامعه اسلامی دادند که باید نظام سیاسی شما مبتنی بر آموزه‌های وحیانی باشد و امام و پیشوای صالح زمام امور را در دست داشته باشد؛ در چنین جامعه‌ای، جایی برای یزیدیان نیست.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار