کد خبر: ۴۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با تشریح دلایل کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، از برگزاری نشستی برای بررسی این امر با حضور رئیس و معاونان دانشگاه در مهرماه خبر داد.
به گزارش آرانیوز، میرحمایت میرزاده با اشاره به بررسی طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، عنوان کرد: این تحقیق و تفحص در خصوص عملکرد و ساختار است نه در خصوص فرد خاص؛ بنابراین وقتی نمایندگان کیفیت پایین آموزشی یا گسترش دانشگاه‌ها بدون در نظر گرفتن آمایشی سرزمینی را مشاهده می‌کنند، اقدام به کلید زدن چنین طرحی نیز خواهند کرد.

عزل و نصب‌های سیاسی یکی از دلایل تفحص

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان متقاضی طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد همچنین نسبت به عدم تناسب رشته‎های تحصیلی با نیازهای منطقه‌ای و جامعه انتقاد دارند و یکی دیگر از نکات مد نظر نمایندگان استفاده بیش از حد از نیروهای بازنشسته و عزل و نصب‌‎های سیاسی در دانشگاه آزاد است.

وی اضافه کرد: در عین حال وقتی کمیته تحقیق و تفحص تشکیل شود تمام ابعاد پرونده را مورد بررسی قرار خواهد داد و حتی موضوعات اقتصادی را هم مورد رسیدگی قرار می‎‌دهد.

میرزاده درباره اینکه این رسیدگی‌ها تا زمان ریاست چه فردی در دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: طبیعی است که تحقیق و تفحص‌ها معمولا در زمانی که کلید می‌خورد که متقاضیان قصد بررسی وضعیت نهاد مورد نظر را در همان زمان دارند.

طرح تحقیق و تفحص در زمان ریاست رهبر به کمیسیون وصول شد

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: این تحقیق و تفحص نیز در زمان ریاست فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد به کمیسیون وصول شد که پس از تغییر رئیس دانشگاه آزاد مقرر شده است با حضور رئیس جدید دانشگاه آزاد موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار گیرد تا نمایندگان با توجه به توضیحات و پاسخ‌های رئیس جدید دانشگاه آزاد نسبت به انجام تحقیق و تفحص تصمیم‌‎گیری کنند.

مهرماه؛ زمان نشست بعدی کمیسیون برای بررسی تفحص

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات یادآور شد: از آنجا که آقای تهرانچی رئیس جدید دانشگاه آزاد در نخستین روزهای کاری خود به سر می‌برد با عذر موجه نتوانست در کمیسیون حاضر شود، مقرر شد کمیسیون در مهرماه با حضور سرپرست دانشگاه آزاد و معاونانش موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را مورد بررسی قرار دهد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار