کد خبر: ۴۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
امام جمعه موقت تهران گفت: در امر به معروف و نهی از منکر باید با گردن کلفت‌ها درافتاد، با‌ آنها برخورد کرد و بر سر آنها فریاد کشید.
به گزارش آرانیوز، آیت‌الله کاظم صدیقی، خطیب نماز جمعه این هفته تهران، (23 شهریور) با اشاره به ایام عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: آرزوی ما این است که یک بار صادقانه بگوییم «ایاک نعبد» و این حضور را حس کنیم که در برابر قدرت مطلق و رحمت بی‌کران هستیم و با خدای خود مستقیم سخن می‌گوییم. 

وی با بیان اینکه حرکت امام‌حسین برای تبیین «ایاک‌ نعبد» بود که در عالم یک محور، یک حاکم و یک خدا  وجود دارد، اظهار داشت:  در امر به معروف و نهی از منکر گردن کلفت‌ها را رها کرده و سراغ ضعیف‌ترها رفتیم. وقتی گردن‌کلفت‌های سیاسی و اقتصادی را رها می‌کنیم و سراغ یک دختر تازه‌کار می‌رویم از ما نمی‌پذیرند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: راه امام حسین(ع) را بروید. امام حسین (ع) با مردم کوفه کاری نداشت بلکه با حکومت فاسد کار داشت. سیدالشهدا(ع) برای براندازی نظام فاسد قیام کرد. برخورد با کوچک‌ترها نمی‌گوییم نباید باشد بلکه هر حرامی که واقع می‌شود مومن غیرت الهی دارد، اما این آبرو را باید در حفظ هویت خرج کرد. 

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: باید با گردن کلفت‌ها درافتاد، با‌ آنها برخورد کرد و بر سر آنها فریاد کشید، در این صورت بقیه مشکلات درست می‌شود. همه از مسئولان الگو می‌گیرند. اگر مسئولی غیرتی بود جامعه غیرتی می‌شود، اما اگر مسئولی در برابر گناه جامعه بی‌تفاوت بود، مردم بی‌خیال می‌شوند.

وی افزود: قیام امام حسین (ع) یک قیام اساسی بود و امام حسین (ع) راز مبارزه با ظلم و فساد است. امام حسین (ع) تکیه‌گاه مظلومان، سنگر زمین‌خوردگان و پابرهنه‌گان است؛ لذا سالار شهیدان در پیشگاه خدا جایگاهی دارد که احدی این جایگاه را ندارد. ما در زیارت عاشورا خشم از ظالم، غاصب و غارتگر را می‌بینیم.


انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار