کد خبر: ۴۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور از آمادگی ۹۲ هزار هیئت مذهبی برای برگزاری مجالس و محافل حسینی در محرم خبر داد و گفت: در سطح کشور ۵۰۰ همایش میثاق عاشورائیان برگزار می‌شود.
به گزارش اختصاصی آرانیوز(حوزه بوشهر)  نوشاد نوشادی در همایش میثاق عاشورائیان دشتستان استان بوشهر اظهار داشت: در سطح کشور ۹۲ هزار هیئت مذهبی در حال برگزاری مراسم و مجالس دهه اول محرم هستند که هماهنگی لازم با این هیئت‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شعار امسال محرم «هر هیئت یک سنگر اجتماعی» است، خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، شعار محرم امسال هر هیئت یک سنگر اجتماعی است که از تریبون و ظرفیت هیئت‌ها در این خصوص به بهترین نحو استفاده شود.

ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور از شناسنامه‌دار شدن و ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی خبر داد و بیان کرد: در ایام محرم ایستگاههای متعددی در سطح کشور ایجاد شده اند که تلاش داریم با ساماندهی این ایستگاهها شاهد خدمات دهی بهتری باشیم.

وی ادامه داد: رعایت شئونات و حجاب اسلامی خواهران یکی از مسائل ضروری است که می‌طلبد توجه خاصی به این موضوع صورت گیرد.

نوشادی خواستار رعایت نکات بهداشتی در توزیع نذورات و پذیرایی مجالس شد و اضافه کرد: بایستی با نظارت مناسب زمینه رعایت کامل بهداشت فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ نظم و امنیت مراسم و برنامه‌های ایام محرم با پلیس امنیت ناجا، بسیج و دستگاه‌های امنیتی همکاری شود.

آماده‌سازی فضاهای عمومی

نوشادی خواستار اقدام شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به سیاه پوشی معابر و اماکن عمومی شد و ادامه داد: همه نهادها باید در راستای اجرای برنامه‌های محرم و صفر همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: محرم و صفر و مجالس مذهبی است که اسلام را زنده نگه داشته است لذا از مداحان می‌خواهیم که مجالس به دور از خرافه‌گویی برگزار شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور تصریح کرد: قرآن‌محوری، روحانی محوری، توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز جماعت و ظهر عاشورا سرلوحه برنامه‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه از تریبون مجالس محرم برای کمک به دولت و عبور از مشکلات اقتصادی استفاده شود، افزود: تبیین مسایل روز باید در مجالس و محافل مختلف مد نظر باشد و در این راستا به صورت مناسب روشنگری شود. 

نوشادی خواستار رعایت نظم توسط همه هیئت‌های مذهبی در همه نقاط کشور شد و گفت: برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که از ایجاد ترافیک، راهبندان و بلند کردن صدای بلندگو ها امتناع شود.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار