کد خبر: ۴۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به لزوم افزایش سرانه‌های ورزشی برای رشد استعداد جوانان گفت: برای المپیک ۲۰۲۰ برنامه داریم که امید است بتوانیم موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم.
به گزارش آرانیوز، مسعود سلطانی‌فر در مراسم افتتاح فاز اول ورزشگاه 5هزار نفری شهدای این شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به قول به مردم مبنی بر اینکه "از هفته دولت تا دهه فجر امسال هر دو هفته یک پروژه بزرگ را در بخش قهرمانی به بهره‌برداری برسانیم" اظهار داشت: 25 استادیوم 15 هزار نفری برای افتتاح در مراکز استان‌ها هدف‌گذاری شده که تاکنون 22 استادیوم 15 هزار نفری به بهره‌برداری رسیده است و دیگر استادیوم‌ها تا یک سال و نیم آینده به مرحله اجرا می‌رسند.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت منابع موجود برخی از پروژه‌ها به دو قسمت تقسیم شدند تا امکاناتی همچون زمین، رختکن، نور و جایگاه تماشاچی به‌اندازه 1500 نفر در فاز اول برای ورزشکاران هر شهرستان مهیا باشد و در فاز دوم با بهبود و تأمین منابع درصدد هستیم بخش جایگاه را تکمیل کنیم و به ظرفیت 5 هزار نفری برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان به سرانه ورزشی 25صدم مترمربعی ورامین که با بهره‌برداری از این فضا به حدود 75صدم مترمربع رسیده اشاره کرد و افزود: سرانه ورزشی این شهرستان نسبت به گذشته 3 برابر شده است، به‌علاوه استادیوم 5 هزار نفری اسلام‌شهر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و در هفته‌های آینده نیز استادیوم خوزستان و سپس پیست دوچرخه‌سواری کرمان افتتاح می‌شود.

سلطانی‌فر درباره دیگر پروژه‌های افتتاحی گفت: استادیوم‌های سرپوشیده دوومیدانی در اردبیل و خرم‌آباد و همچنین پیست‌ دوچرخه‌سواری رشت نیز افتتاح می‌شود، ضمن اینکه درصدد هستیم تا استادیوم 15 هزار نفری ارومیه و زنجان علی‌رغم کمبود به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: رتبه‌های ورزشی کنونی به‌لحاظ مدالی بالا رفته و برای اولین بار در تاریخ بازی‌های آسیایی 62 مدال کسب کرده‌ایم که در تاریخ بازی‌های آسیایی هم بعد و هم قبل از انقلاب بی‌نظیر بوده است، ورزشکاران در بازی‌های کبدی برای اولین بار به تسلط هند خاتمه داده، بعد از 52 سال مدال در رشته تنیس روی میز گرفتیم، بعد از 44 سال واترپلو صاحب مدال شد.

وزیر ورزش و جوانان با توجه به موفقیت ورزشکاران در بازی‌های آسیایی تأکید کرد: برای المپیک 2020 برنامه داریم که امید است به‌خلاف 16 دوره قبلی که تنها در 4 رشته کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری و تک‌مدال احسان حدادی در پرتاب دیسک 2012 لندن مدال آوردیم، بتوانیم موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار