کد خبر: ۴۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
تنها با حرکت در زیر سایه ولایت است که وحدت جمعی شکل می پذیرد و درخت عدالت در جامعه پهناور و تنومند می‌شود.
به گزارش آرانیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی برای تسنیم نوشت:

ولایت اصلش حکومت است و حکومت نیز عِدلِ سیاست است. این حکومت در روز عید غدیر برای حضرت علی(ع) ثابت شد و خداوند بزرگ آن را برای حضرت امیر(ع) جعل کرد. هر کس ولایت را غیر حکومت و سیاست بگیرد، خدا و پیامبر(ص) و ائمه(ع) را تکذیب کرده است. پیامبر اکرم(ص) وقتی فرصت پیدا کرد، یک حکومت سیاسی ایجاد کرد. حضرت علی(ع) نیز همین کار را کرد تا با تشکیل حکومت دینی، عدالت را در جامعه ساری و جاری کند. با حکومت دینی، عدالت برپا می شود و تمام انحرافات از بین می رود. حکومت نبی اکرم اسلام(ص) و حکومت حضرت امیر(ع)، برپاکننده عدالت بودند. حکومت ولی فقیه نیز عِدل حکومت علویِ است. ولایت فقیه را خدای تبارک و تعالی درست کرده است و همان ولایت رسول الله و ولایت علی بن ابیطالب(ع) است. ولایت فقیه، تَبَع اسلام است.

ولایت فقیه برای مسلمین یک هدیه ای است که خداوند به آنان داده است. ولایت فقیه نفی کننده طاغوت است. ولایت فقیه ضد دیکتاتوری است. ولی فقیه اگر یک گناه صغیره بکند، از ولایت ساقط است. اگر بخواهد دیکتاتوری کند، اسلام او را از ولایت عزل می کند. از ولایت فقیه، آن طوری که اسلام قرار داده است، هیچ کس ضرر نمی بیند. خداوند و اسلام که به کسی ضرر نمی زنند.

اسلام به دنبال اجرای عدالت در جامعه است. ولایت را خداوند برای اجرای عدالت قرار داد. امیرالمؤمنین(ع) هم دنبال عدالت اجتماعی بود. تمسک به ولایت، معنایش این است که ما ظلّ مقام ولایت اولیای الهی هستیم. ظلّ ولایت حضرت علی(ع) هستیم.

امروز که به برکت ولایت فقیه، در ایران اسلامی، حکومت دینی شکل پذیرفته است؛ باید حکومت تمسکش به ولایت امیرالمؤمنین(ع) باشد و به اندازه قدرت خودش، عدالت علوی را در جامعه اجرا کند.

الگوی ما حکومت حضرت علی(ع) است. تمسک به ولایت علی(ع) با شعار نمی شود. مجلس شورای اسلامی باید قانون علوی را تصویب کند. قوه قضائیه باید قضاء امیرالمؤمنین(ع) را اجرا کند و مثل آن حضرت قضاوت نماید. دولت باید با تمام قدرت، مانند علی(ع) برای محرومین دل بسوزاند؛ مثل پدری که اگر بچه هایش گرسنه باشند، با دل افسرده تلاش می کند تا آن ها را سیر کند.

دولت تابع و متمسک به ولایت حضرت امیر(ع) باید این طور باشد. مردم هم باید به ولایت حضرت علی(ع) تمسک کنند و از مقاصد آن امام همام تبعیت نمایند. اگر دولتمردان و مسئولین نظام به ولایت امام خامنه ای متمسک بشوند، تابع ولایت حضرت علی(ع) شده اند. تبعیت از ولایت فقیه ، عدالت را در جامعه ساری و جاری می کند و مشکلات کشور حل می شود.

وحدت آحاد جامعه و کارگزاران در ظل ولایت امام خامنه ای ، حلال مشکلات است. ولایت فقیه را خدا به ما داده است. تبعیت از او، تبعیت از خدا و پیامبر و اولیای الهی است. تکذیب او، تکذیب خدا و پیامبر و ائمه است. حکومت ولایی تابعی از حکومت علوی است. تمسک به علی (ع) بدون تمسک به حکومت او و حکومت ولی فقیه معنا ندارد. ادعای شیعه داشتن و چوب لای چرخ نظام جمهوری اسلامی گذاشتن با هم نمی سازد. 

شیعه ، مرام و روش حکومت حضرت امیر را دنبال می کند. اگر امروز حضرت علی (ع) بودند ،  تکلیف ما  را تبعیت از حاکم دینی می دانستند. حاکم حکومت دینی امروز ما امام خامنه ای اند. امروز حضرت ولی عصر (عج) حضور دارند. ما ایشان را نمی بینیم. یقیناً آن بزرگوار بر ما واجب کرده اند که از تدابیر ولی فقیه زمانمان تبعیت نماییم. دشمنان امروز تلاش می کنند به بهانه جدایی دین از سیاست ، ما را از راه راست جدا کنند.

دشمن به دنبال حاکمیت طاغوت است و ولی فقیه نفی کننده طاغوت است، برای همین استکبار و ایادیش با حکومت دینی مخالفند. عده ای هم از روی جهل و غفلت و نشناختن ولایت فقیه حرف های گراف می زنند. ما تابع اسلامیم، ما تابع قرآنیم ، ما تابع پیغمبریم ،  ما تابع ائمه دینی هستیم ،. آنها راه را برای ما روشن کرده اند. امام خمینی (ره) راه را برای ما روشن کرده است و فرموده اند : «امر دولت اسلامی اگر با نظارت ولی فقیه و لایت فقیه باشد ، آسیبی به این مملکت نخواهد وارد شد.»

اگر متولیان امر دولت و دولتمردان در ظل ولایت فقیه حرکت کنند و نظارت ولی فقیه را بر خود بپذیرند و تابع امام خامنه ای باشند و تدابیر ایشان را اجرایی کنند،  به یقین هیچ آسیبی بر پیکر جمهوری اسلامی ایران وارد نخواهد شد. عید سعید غدیر، بهترین روز برای بیعت مجدد با ولایت است. امسال روز عید مصادف با هشتم شهریور است. روز دولتی هاست. هفته دولت است. بهترین روزها برای بعیت مجدد با ولایت و زیر چتر ولایت فقیه حرکت کردن، عزم را جزم و با پیوندی عمیق با ولایت، حرکت عبور از جاده مشکلات را تسریع کنیم و ایران اسلامی را در مسیر رساندن به اوج قله اقتدار کمک کنیم.

تنها با حرکت در زیر سایه ولایت است که وحدت جمعی شکل می پذیرد و درخت عدالت در جامعه پهناور و تنومند می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار