کد خبر: ۴۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
ارومیه – مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی از ایجاد سه شهرک صنعتی مشترک مرزی در استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز، علی عبدلی  با اشاره هم مرزی استان با سه کشور خارجی و ظرفیت بالای استان در بخش فعالیت های اقتصادی مشترک مرزی اظهارداشت: این سه شهرک صنعتی مشترک با دو کشور عراق و ترکیه طی هماهنگی های بعمل آمده ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه این سه شهرک صنعتی مرزی مشترک در سرو، قطور و پیرانشهر ایجاد می شود عنوان کرد: ترکیه استقبال خوبی از این برای ایجاد این شهرک های صنعتی مشترک دارد که دو شهرک صنعتی با همکاری مشترک ایران و ترکیه ایجاد خواهد شد.

عبدلی همچنین از ایجاد هشت ناحیه صنعتی روستایی دراستان خبر داد اظهارداشت: امسال مکان یابی ایجاد این ناحیه های صنعتی روستایی انجام شده و مراحل اجرایی را طی می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ شهرک و نواحی صنعتی در سطح آذربایجان غربی وجود دارد افزود: از این تعداد ۲۶ شهرک و ناحیه صنعتی شامل شش ناحیه و ۱۹ شهرک صنعتی فعال هستند.

عبدلی  با بیان این که یک هزار ۹۴۹ واحد فعال در شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی وجود دارد تصریح کرد: یک هزار و ۲۹۸ واحد به بهره برداری رسیده که ۶۰ درصد این واحدها در حال فعالیت هستند که بیش از ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: استفاده از فناوری های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولید کنندگان و استاندارد سازی واحدها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین المللی به شمار می رود که باید تولید کنندگان به این عوامل دقت کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار