کد خبر: ۴۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
سمنان - استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم این استان در حوزه تولید ثروت و توسعه، گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها اولویت استانداری است.
به گزارش آرانیوز، سید شهاب‌الدین چاوشی در نشست شورای اداری استان سمنان که ظهر پنج‌شنبه با حضور معاون رئیس‌جمهور برگزار شد، ضمن اشاره به اولویت‌های استانداری در حوزه توسعه روستایی و شهری در سمنان، بیان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها اولویت استان است چراکه معتقدیم این امر به تثبیت جمعیت و عدم مهاجرت به شهرها منجر می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های توانمندسازی خانوار روستایی در استان سمنان، افزود: ما بر این عقیده هستیم که باید از ظرفیت‌های درون استان برای ایجاد شغل استفاده کرد اما تنها با تغییر نگرش درباره فرهنگ کار در جامعه می‌توان به اهداف اشتغال‌زایی دست‌یافت.

تغییر الگوی کشت و آبیاری

استاندار سمنان با اشاره به ارتقای سیستم‌های کشاورزی برای بهبود تولیدات با توجه به خشک‌سالی، تأکید کرد: تغییر الگوی کشت بخش کشاورزی و به‌خصوص آبیاری نوین مدنظر استانداری است که در این راه اقدامات خوبی در سمنان صورت گرفته است.

چاوشی بیان کرد: مشی و سیاست کلی دولت در استان سمنان توسعه کشت گلخانه‌ای و محصولات راهبردی و کم آب است که باارزش افزوده بالا بتواند تولید ثروت و شغل کند.

وی بابیان اینکه سه‌گانه صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری اولویت‌های استان سمنان هستند، تأکید کرد: در بحث منابع آبی موردنیاز بخش صنعت باید گفت که موضوع استحصال آب‌های جدید از طریق تصفیه آب‌های موجود، ایجاد منابع آبی جدید، پساب‌های شهری و ... می‌بایست بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

ضرورت احصاء ظرفیت‌های گردشگری

استاندار سمنان انرژی‌های نو را دیگر ظرفیت استان دانست و تأکید کرد: در استانی که بیش از ۳۲۰ روز آفتابی دارد می‌بایست اهتمام ویژه‌ای نسبت به بهره‌برداری از انرژی های نوین داشته باشیم که این امر با حضور بخش خصوصی و حمایت های دولتی امکان پذیر است.

چاوشی قرار گیری بر مسیر حرم تا حرم و همچنین نزدیکی به پایتخت را دیگر مزیت استان سمنان دانست و گفت: باید مزیت‌های استان برای سرمایه گذاران معرفی شود.

وی به ضرورت استفاده از آثار تاریخی فاخر و میراث معنوی استان سمنان نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از این میراث امروز ناشناخته مانده اند و لذا وظیفه ما است این آثار را شناسایی و با اتخاذ تدابیر از آن‌ها برای رشد و توسعه این دیار استفاده کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار