کد خبر: ۴۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
بجنورد- معاون وزیر صنعت از همکاری بسیج با اصناف در حوزه نظارت و ارزیابی قیمت ها خبر داد.
به گزارش آرانیوز، سیدمحمود نوابی پیش از ظهر یک شنبه در همایش اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: به منظور نظارت بیشتر و ارزیابی قیمت ها، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با بسیج منعقد شده تا نیروهای بسیج در این حوزه کمک کنند.

نوابی افزود: تفاهم نامه ورود بسیج به حوزه نظارت و ارزیابی قیمت ها، برای تمامی استان ها ارسال و به زودی در شهرستان ها عملیاتی می شود.

وی در ادامه درباره انتخاب بنگاه های اقتصادی با مشارکت مردم، گفت: اظهار نظر شهروندان برای انتخاب بنگاه‌ های اقتصادی برتر که با مشارکت دستگاه‌ها انجام می شود حائز اهمیت است اما تاکنون مردم تمایلی برای همکاری نشان نداده اند.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: براساس قانون ۲۲ حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، مردم می توانند با حضور افتخاری خود در بحث نظارتی مشارکت داشته باشند.

نوابی یکی از رسالت‌های انجمن حقوق مصرف‌کننده را آشناکردن مردم با حقوقشان اعلام کرد و گفت: از این رو قانون ماده ای برای ورود مردم به بازار و نظارت بر قیمت ها تعیین کرده است.

وی اظهار کرد: باتوجه به تحریم ها و نوسانات قیمت ها، نظارت و بازرسی در بازار بیشتر از گذشته احساس می شود از این رو سازمان حمایت از مصرف کنندگان کمک بسیج و مردم را ضروری دانسته است.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تاکید کرد: وظیفه اصلی سازمان حمایت از حقوق شهروندان، نظارت بر بازار است و همچنین انجمن‌های صنفی باید بیشتر از گذشته در وضعیت کنونی بازار فعالیت داشته باشند.

نوابی در ادامه به بازرسی های انجام شده در سطح بازار کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته سه میلیون و ۶۵۰ هزار بازرسی در بازارها انجام شد که سبب تشکیل ۲۳۰ هزار پروند به ارزش یک هزار میلیارد تومان تخلف شد.

وی تصریح کرد: تمامی پرونده های تشکیل شده برای بررسی و رسیدگی به تعزیرات حکومتی فرستاده شدند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بیان کرد: همچنین سال گذشته در حوزه قاچاق ۳۳۲ هزار بازدید انجام و در این راستا ۱۱ هزار پرونده تشکیل شد.

نوابی میزان جریمه های این تعداد پرونده قاچاق را ۵۹ میلیارد تومان اعلام کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار