کد خبر: ۴۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
در جشنواره ملی ورنی عنوان شد؛
اهر- معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۵درصد صادرات صنایع دستی استان آذربایجان شرقی مربوط به ورنی است.
به گزارش آرانیوز، فرشاد به آفرین شامگاه دیروز دوشنبه در آغاز هشتمین جشنواره ملی ورنی در شهرستان اهر، گفت: ۱۵درصد فعالان صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، ورنی بافان هستند.

وی افزود:۸۰ رشته صنایع دستی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد و طبق بانک اطلاعاتی، ۱۱هزار نفر فعال در صنایع دستی وجود دارد.

معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی، گفت: از ۲۶ نشان کسب شده مرغوبیت صنایع دستی، ۵ نشان مربوط به ورنی است.

وی گفت: در شهرستان اهر نیز در روستاهای کردلر، قلندر و شله بران برای ۱۰۰نفر کلاس های آموزش ورنی بافی تشکیل شده است.

به آفرین گفت: در هشتمین جشنواره ملی ورنی در شهرستان اهر، هنرمندان صنایع دستی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، زنجان، کرمانشاه، گیلان، مرکزی و همدان شرکت کرده اند که تا ۱۵ شهریورماه این جشنواره ادامه خواهد داشت.

اهر پایتخت ورنی کشور

فرماندار شهرستان اهر نیز در آغاز هشتمین جشنواره ملی ورنی در شهرستان اهر گفت:خوشبختانه در حال حاضر بافت‌ورنی علاوه‌بر این‌که در میان خانواده‌های جامعه عشایری رونق دارد در بین مردان و زنان شهری و روستایی نیز رونق گرفته که امیدواریم با حمایت‌های مسئولین از این صنعت شاهد رشد اقتصاد و ایجاد کسب و کار در بین خانواده های شهری و روستایی باشیم.

زاهد محمودی پایتخت ورنی کشور را شهرستان  اهر برشمرد و گفت: ورنی یکی از محصولات منحصر به فرد و دست بافت جامعه عشایری و روستایی منطقه ارسباران و شهرستان اهر می باشد که در بافت آن از تخیلات بافنده استفاده شده است.

وی همچنین از اعطای تسهیلات برای ورنی‌بافان نیز خبر داد و افزود: فرمانداری شهرستان اهر آمادگی دارد با همراهی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری تسهیلات کم بهره لازم را در اختیار ورنی‌بافان این شهرستان قرار دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار