کد خبر: ۴۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
با کسب رتبه سوم کشور؛
اردبیل - معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید سالانه بالغ بر شش هزار و ۴۳ تن عسل در این استان خبر داد.
به گزارش آرانیوز، نوبخت اژدری عصر دوشنبه در بازدید از زنبورستان های اردبیل در جمع خبرنگاvان افزود: با این میزان تولید این استا ن در تولید عسل از کندوی بومی همه ساله رتبه اول کشوری را به خود اختصاص می دهد.

وی سرانه مصرف عسل در استان اردبیل را هزار تن برشمرد و تصریح کرد: بیش از پنج هزار تن از عسل تولیدی استان نیز به صورت فله ای و یا بسته بندی به سایر استان ها و یا کشورهای همسایه صادر می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان میانگین تولید از کندوی مدرن را ۱۹ کیلوگرم و از کندوی بومی استان را ۱۰ کیلوگرم اعلام کرد و بیان داشت: اردبیل در تولید عسل رتبه سوم کشوری را دارد.

به گفته وی درصد تولید عسل استان اردبیل نسبت به کل کشور ۷.۸ درصد و اشتغال استان در صنعت زنبورداری را در مقایسه با سایر استانها ۵.۲ درصد برشمرد.

اژدری با بیان اینکه هم اکنون ۳۴۱ هزار کندوی زنبور عسل در این استان وجود دارد، تاکید کرد که ۹۹ درصد کندوهای زنبور عسل این استان به صورت مدرن و تنها یک درصد آنها به صورت کندوی بومی است.

وی مجموع فعالان در حوزه زنبورداری و تولید عسل را هفت هزار و ۱۲۲ نفر اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد سه هزار و ۲۵۸ نفر به عنوان کارگر و تکنیسین زنبورداری در زنبورستان ها فعالیت می کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار