کد خبر: ۴۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
استاندار آذربایجان شرقی:
تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: استفاده از ظرفیت های بخش کشاورزی شهرستان چاراویماق می تواند زمینه ساز تحول بزرگ در این شهرستان شود.

به گزارش آرانیوز، مجید خدابخش عصر یکشنبه در جریان بازدید از شهرستان چاراویماق و در دیدار با مردم روستای قزل آباد این شهرستان اظهار داشت: شهرستان چاراویماق دارای ظرفیت های اقتصادی بسیار خوبی به خصوص در بخش کشاورزی است که استفاده از این ظرفیت های بزرگ می تواند اقتصاد شهرستان را متحول کند.

وی ادامه داد: امسال نزدیک به ۵۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری کرده ایم که از این میزان ۹۰ هزار تن مربوط به این شهرستان است که با احتساب سود حاصل از آن به رقم بسیار بالایی می رسیم که اگر این پول در همین منطقه خرج شود، بسیاری از مشکلات شهرستان حل خواهد شد.

خدابخش افزود: می توان این مقدار را صرف ایجاد واحدهای تولیدی در منطقه کرد که مسئولان شهرستان توجه داشته باشند به هر میزانی که سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی آورده داشته باشد، دولت به میزان چهار برابر آن تسهیلات ارزان قیمت ارائه می دهد.

استاندار آذربایجان شرقی ایجاد هر واحد تولیدی در این منطقه را دارای توجیه بالا دانسته و ادامه داد: در صورتی که در این منطقه یک یا دو کارخانه بزرگ با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شود، مشکل اشتغال تمام جوانان منطقه حل شدنی خواهد بود.

وی با اشاره به روند مهاجرت معکوس از سال ۹۰ تا ۹۵ در این شهرستان گفت: جمعیت این شهرستان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰، شش هزار نفر افزایش داشته است که نشان از مهاجرت معکوس دارد که اگر بتوان زمینه های اشتغال را در شهرستان ایجاد کرد به طور یقین شاهد افزایش میزان مهاجرت معکوس خواهیم بود.

خدابخش وظیفه دولت را تامین زیرساخت ها دانسته و گفت: هم اکنون در بحث اشتغال زایی، بخش خصوصی باید وارد عمل شود و وظیفه دولت در این میان تنها حمایت است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ایجاد شهرک های کشاورزی و همچنین گاوداری های صنعتی در این منطقه می تواند کارساز باشد.

وی در ادامه با اشاره ای به خدمات نظام جمهوری اسلامی با گذشت ۴۰ سال از انقلاب گفت: از جمله این خدمات می توان به پیشرفت های ویژه علمی و به خصوص پزشکی در کشور و به تبع آن در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد به طوری که هم اکنون در استان آذربایجان شرقی بیماری نداریم که به دلیل فراهم نبودن امکانات پزشکی و عدم توانایی پزشکان در درمان وی، بخواهد به بیمارستان های خارج از کشور مراجعه کند.

خدابخش افزود: خدماتی که در بخش های مختلف ارائه می شود، بی نظیر است که باید شاکر این نعمات باشیم هر چند در کنار این خدمات، کاستی هایی نیز وجود دارد که باید به آن ها نیز توجه کنیم و با تمام توان در راستای حل آن ها تلاش کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار