کد خبر: ۴۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور عنوان کرد:
جلفا – دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: افزایش ۸منطقه آزاد جدید در کشور، هدیه دولت به مناطق محروم کشور است که این مناطق نیز در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرند.

به گزارش آرانیوز، مرتضی بانک عصر جمعه در آیین افتتاح پروژه‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس گفت: روزی مرز جلفا در فعالیت‌هایی همچون حمل و نقل بار و رفت و آمد خلاصه می‌شد و امکانات چندانی نداشت اما شاهد این هستیم که یک حرکت جدی در توسعه شتابان منطقه به وجود آمده است.

وی درباره مشکلات و شرایط اقتصادی فعلی کشور تصریح کرد: ما انتخاب کرده‌ایم که یک کشور مستقل باشیم و همین باعث می‌شود شرایط اقتصادی متفاوتی داشته باشیم و در عین حال مستقل بودن هزینه‌هایی هم دارد.

بانک در واکنش به هجمه‌هایی که رسانه‌ها و برخی نمایندگان مجلس درباره مناطق آزاد مطرح می‌کنند، گفت: نباید اجازه بدهیم حرکت امیدوارانه مناطق آزاد با هدف‌های غلط متوقف شود.

وی ادامه داد: مناطق آزاد یکی از مورداعتمادترین مقاصد برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران است و اگر ضعفی مشاهده می‌شود، ضعف ماست و خوشحال می‌شویم که گفته شوند اما زیرسوال بردن اساس مناطق آزاد بی‌انصافی است.

مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد اضافه کرد: علی‌رغم اینکه برخی‌ها خلاف این را مطرح می‌کنند، مناطق آزاد یکی از قانونمندترین مناطق کشور هستند و ارگان‌های مختلف برای نظارت بر مرزهای این مناطق حضور دارند.

وی با بیان اینکه امروز ۱۹طرح با ۸۰میلیاردتومان اعتبار در منطقه آزاد ارس افتتاح می‌شود، گفت: مناطق آزاد در سراسر کشور در واقع برای حل مشکلات اقتصاد پیرامونی پا به عرصه گذاشته‌اند. اقتصاد پیرامونی هم امنیت پایدار و هم توسعه متوازن را به وجود می‌آورد.

وی در ادامه تشریح کرد: تصویب کلیات لایحه افزایش مناطق آزاد کشور می‌تواند نمونه‌ای برای نشان دادن تعاملات مجلس و دولت باشد. با این حرکت، می خواهیم کاری کنیم که از این طرفیت برای کشور بیش‌تر استفاده کنیم.

بانک خاطرنشان کرد: افزایش ۸منطقه آزاد جدید در کشور، هدیه دولت به مناطق محروم کشور است که این مناطق نیز در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرند.

نظرشما
پربازدیدها