کد خبر: ۳۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
دلواپسی عضو شورای شهر از آمار بالای بازماندگان تحصیل؛
بجنورد- نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد آمار بالای بازماندگان از تحصیل این شهرستان را نگران کننده دانست.
به گزارش آرانیوز، جمشید گریوانی بعداز ظهر یک شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد، نسبت به غافل شدن از دانش آموزان لازم التعلیم ابراز تأسف کرد و گفت: متأسفانه توجه مسئولان به افراد سن بالا که لازم التعلیم بوده معطوف شده و از دانش آموزانی که به دلیل مشکلات از ادامه تحصیل باز مانده اند، غفلت کرده اند.

گریوانی تحصیل رایگان را یکی از وظایف وجودی آموزش و پرورش دانست و افزود: این روزها دانش آموزان ملزم هستند در قالب مدارس هیأت امنایی برای تحصیل، شهریه پرداخت کنند در حالی که بسیاری از آنان حتی توان پرداخت کتاب های درسی را هم ندارند.

وی در ادامه به مراجعان بی شمار شهروندان به شورای اسلامی شهر که به بیماری های خاص مبتلا هستند، اشاره و اظهار کرد: از جمله وظایف ذاتی دانشگاه علوم پزشکی رسیدگی به بیماران است که به هر دلیلی سیل این بیماران به شورای شهر کشیده می شود تا از این کانال مشکلات خود را مرتفع کنند.

گشودن گره از چالش های سکونت گاه های غیررسمی بجنورد

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه این جلسه گفت: الحاق باغ نجاتی به محدوده شهر یکی از چالش های سکونت گاه های غیر رسمی در مرکز استان برطرف می شود.

سید محسن موسوی اظهار کرد: سال هاست تأسیسات شرکت برق در این باغ مستقر شده و حتی اقدامات اولیه برای این مهم انجام شده بود.

به گفته موسوی در حال حاضر این مکان فقط نام باغ را یدک می کشد و آماده شکل گیری سکونتگاه شهری است.

وی ادامه داد: مقدمات تغییر کاربری در دوره اول شهردار فعلی انجام شده بود اما تفکیک باغ همچنان باقی مانده و با وجود اصرار و پیگیری اداره برق همچنان اقدامی نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: احمد آباد و باغ نجاتی به طور همزمان موافقت های اولیه را برای تغییر کاربری اخذ کردند که احمدآباد بلافاصله به محدوده شهر ملحق شد اما باغ نجات همچنان اندر کوچه اول است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار