کد خبر: ۳۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
مشهد- رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد سودجو به عنوان طب سنتی در مساجد فعالیت داشته وسلامت جامعه را به خطر می اندازند.
به گزارش آرانیوز، محمدرضا دارابی ظهر دوشنبه در نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی با اصحاب رسانه که در ساختمان سپید برگزار شد، اظهار کرد: شرایط خاص و ویژه کشور که با خروج آمریکا از برجام و اجرا تحریم ها علیه ایران ایجاد شد مشکلات اقتصادی فراوانی بر مردم و دولت تحمیل کرده است.

وی افزود: به دلیل همین شرایط سخت اقتصادی، امسال سقف اعتبارات ما باید مانند سال ۹۵ باشد و درآمد های ما نیز محدود شود . درآمد بیمه ها نیز باید نسبت به سال ۹۶، ۱۰ درصد کاهش یابد، یعنی از اعتبار ۵۳۰ میلیارد تومانی بیمه ها در سال ۹۶، به ۴۵۴ میلیارد تومان کاهش پیدا کند و بیشتر از این هم نمی توانیم درآمد داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد:چاره نداریم، جر اینکه ماندگاری بیماران در بیمارستان و مصرف دارو ها را کمتر و برای اعمال پر هزینه لیست انتظار در نظر بگیریم اما برای پذیرش بیماران اورژانسی نیز همچنان هیچ محدودیتی نداریم. متاسفانه شهرستان ها نیز بیماران پر هزینه شان را به مشهد ارسال می کنند که این موضوع برای ما مشکل ایجاد کرده است.

افزایش پذیرش دانشجو

دارابی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو امسال افزایش یافته است خاطر نشان کرد: امسال به دلیل افزایش ظرفیت ها، پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی نیز افزایش یافته است، همچنین ما با فراخوان بیش از ۴۰ نفری از اساتید جدید مواجه هستیم.

وی سیاست ما در مقابل بیماران، انقباضی صرف نیست و هدف درمان همه بیماران است. آنچه که یکی از اولویت های ما است، تکمیل پروژه هایی است که تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و امیدواریم با جذب اعتبارات بتوانیم این طرح ها را تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اولویت ها در ادامه کار دانشگاه ابراز کرد: ادامه طرح تحول نظام سلامت با وجود مشکلات مالی، پوشش اعضای هیئت علمی دانشگاه، پوشش بهداشتی شهرستان ها و پزشکان خانواده، ذخیره دارو حداقل برای ۶ ماه، تهیه ملزومات پزشکی واحد های مختلف تحت پوشش دانشگاه و جذب پزشکان عمومی برای فضاهایی که کمبود وجود دارد و تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله اهداف و اولویت های دانشگاه در ادامه فعالیت خود است.

مداخله گران طب سنتی را تایید نمی کنیم

دارابی با اشاره فعالیت ها دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ما دانشکده طب ایرانی را داریم که دانشجویانی که دوره پزشکی عمومی را پشت سر گذاشته اند، در آن پذیرش می شوند. اما چیزی که با نام طب سنتی وجود دارند پذیرفته است اما مداخله گران طب سنتی را ما تایید نمی کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین مطابق قانون هر نهادی که بدون مجوز فعالیت کند، غیر قانونی خواهد بود چراکه به سلامت مردم آسیب می رساند. این افراد نه صلاحیت علمی دارند و نه صلاحیت تجربی و ما اگر واقعا به سلامت مردم اعتقاد داریم باید افشاگری و فرهنگ سازی کنیم تا مردم به سراغ این افراد نروند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره پلمب مراکز غیر مجاز ارائه دهنده دارو های طب سنتی تصریح کرد: این افراد وقتی متوجه شدند که این مراکز پلمب می شوند به مساجد می آیند و با فریب مردم، سلامت جامعه را به خطر می اندازند، این ها حق کار قانونی ندارند و نه تنها ما این را فریاد می زنیم، بلکه آیات عظام نیز این را فریاد می زنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار