کد خبر: ۳۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
معاون استاندار بوشهر:
بوشهر - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار استان در نقاط شهری و روستایی استان بوشهر گسترش یابد.
به گزارش آرانیوز، مجید خورشیدی عصر دوشنبه در آئین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرک صنعتی دشتستان اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه اشتغال دارد و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین راهکارها برای عبور از مشکلات بیکاری، توانمندسازی جوانان و متقاضیان اشتغال است که در این راستا اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی نقش و تاثیر بسزایی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اضافه کرد: وقتی که به کشورهای توسعه یافته و پیشرفته نگاه می‌کنیم می‌بینیم که این کشورها دارای سیستم آموزشی فنی و مهارتی قوی هستند.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم سازمان فنی و حرفه‌ای در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مناسب در حوزه فنی و حرفه‌ای می‌تواند بسیاری از نیازهای حوزه اشتغال را پاسخ دهد.

خورشیدی خواستار تعامل مثبت صنایع برای توسعه مهارت‌آموزی تاکید کرد و ادامه داد: فرهنگ ابتکار و خلاقیت و نوآوری در بین جوانان باید ترویج شود و باید به سمت کارآفرینی و اشتغال‌زایی برویم.

وی با اشاره به اینکه هر هزینه‌ای که در زمینه آموزش نیروی انسانی صورت می‌گیرد نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، افزود: باید آموزش‌ها متناسب با بازار کار استان بوشهر طراحی و اجرایی شود.

تقویت توانمندی نیروی انسانی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: توسعه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز استان بوشهر را به صورت جدی در دستور کار داریم و در این راستا موسسات و مراکز جدید راه‌اندازی شده است.

عبدالمجید دراهکی با اشاره به نقش ارتقای سطح مهارت نیروی انسانی برای افزایش کیفیت کالای ایرانی و گرایش مردم به مصرف کالای داخلی اضافه کرد: حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای توسعه و افزایش تولیدات نیازمند توسعه منابع انسانی است خاطرنشان کرد: مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به این هدف سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور است که در این زمینه تجارب ارزنده‌ای دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرک صنعتی دشتستان با سرمایه‌گذاری تجهیزات ۳۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا شده است.

وی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرک صنعتی دشتستان در زمینه تولید آب معدنی و نوشیدنی‌های گازدار فعالیت داشته و روزانه ۵۴ هزار بشکه آب معدنی را تولید می‌کند.

دراهکی بیان کرد: از برنامه‌های ما در سال جاری استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی برای مهارت‌آموزی در راستای توسعه طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و نیاز سنجی مشترک برای تربیت نیروی ماهر و نیمه ماهر با همکاری صنایع و صنوف استان توسعه مراکز مهارت آموزی جوار دانشگاهی است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به ایجاد مراکز جوار صنایع و صنوف، استفاده از الگوهای جدید مهارت آموزی معطوف به تولید و اشتغال و کمک به توسعه شتاب دهنده های کسب و کارهای نوین اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار