کد خبر: ۳۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
با حضور آیت الله مکارم شیرازی انجام می‌شود؛
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برپایی کاروان «غدیر تا ظهور» از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد جمکران همزمان با عید غدیر با حضور آیت الله مکارم شیرازی خبر داد.
 ابراهیم صدوقی ضمن تبریک ایام دهه ولایت و عید غدیر خم، به تشریح برنامه‌های مسجد مقدس جمکران به مناسبت این عید بزرگ پرداخت و اظهار کرد: امسال برای دومین سال است که مسجد مقدس جمکران ویژه برنامه‌های خاصی را جهت بزرگداشت عید سعید غدیر خم برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به پیوند غدیر، مهدویت و انتظار و وظیفه ذاتی مسجد مقدس جمکران به‌عنوان پایگاه عظیم تشیع و میعاد منتظران حضرت ولی‌عصر(عج)، حوزه معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران برنامه‌های فرهنگی با رویکرد امام شناسی را در این ایام برگزار خواهد کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: ازجمله برنامه‌های ویژه‌ای که در شب و روز عید غدیر برگزار می‌شود می‌توان به اجرای جنگ‌های ویژه غدیر و مهدویت اشاره کرد. این جنگ‌ها از روز چهارشنبه هفتم شهریورماه در صحن‌های رسول اعظم (صلی‌الله علیه و آله) و جامع امام مهدی (علیه‌السلام) ویژه کودک و نوجوان با حضور اساتید مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

صدوقی افزود: کارگاه‌های امام شناسی، پرده‌خوانی عید سعید غدیر نیز در این ایام ویژه خانواده‌های زائرین مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه عید غدیر مسجد مقدس جمکران برپایی کاروان با عنوان «غدیر تا ظهور» است، بیان کرد: این کاروان با حضور مرجع عالی‌قدر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی و عموم عاشقان و محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) از ساعت ۱۶ با گردهمایی مردمی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و با بدرقه خادمان این آستان مقدس به سمت مسجد مقدس جمکران از مسیر بلوار پیامبر اعظم (صلی‌الله و علیه و آله) دنبال خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: با توجه به اهمیت انسجام در برنامه‌ها، در طول مسیر حدود ۲۰ نفر از مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به مدیحه‌سرایی پرداخته و کاروان در بدو ورود به مسجد مورد استقبال خادمان این مکان مقدس قرار خواهد گرفت و در ادامه در ساعت ۱۸:۳۰ اجتماع بزرگ مردمی در صحن جامع امام مهدی (علیه‌السلام) مسجد مقدس جمکران جهت تجدیدعهد با مقام امامت و ولایت با قرائت دعای عهد مختصر توسط حجت‌الاسلام‌ میرزا محمدی شکل خواهد گرفت.

صدوقی بابیان اینکه در طول مسیر ایستگاه‌های متعدد صلواتی پذیرایی از کاروان را عهده‌دار هستند، خاطرنشان کرد: خادمان بخش‌های مختلف مسجد مقدس جمکران نیز در شب و روز عید غدیر برای تسهیل حضور زائرین، خدمات مختلف را ارائه خواهند کرد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار