کد خبر: ۳۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر سنندج:
رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر سنندج ازانصراف سرمایه گذارخارجی پروژه تله کابین خبرداد و گفت:پکیج کامل این پروژه طراحی و آماده شده و به زودی فراخوان جذب سرمایه گذارآن اعلام می شود.
 ارسطو گویلی امروز شنبه در مراسم آغازعملیات اجرایی احداث پروژه شهربازی روباز پارک ملت سنندج که با حضور استاندار کردستان برگزارشد، گفت: در شرایط کنونی کشور، دولت و شهرداری ها مهمترین عملکرد آنها می تواند افزایش و جذب سرمایه گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران در جاهایی اقدام به سرمایه گذاری می کنند که درآمد بیشتر و بروکراسی اداری کمتری داشته باشد، عنوان کرد: بزرگترین و موثرترین اقدامی که می توان انجام داد ترویج فرهنگ سرمایه گذاری وسرمایه پذیری است.

وی بیان کرد: در راستای تسریع و تسهیل کار سرمایه گذاری کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر تاکنون ۴۰ جلسه تشکیل داده  و به دقت و به طور ویژه مباحث مربوطه را پیگیری کرده است.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به اینکه مهمترین مشکل عدم سرمایه گذاری شهرداری سنندج مربوط به نبود زمین بود، ادامه داد: با تلاش تیم جدید حقوقی شهرداری و شهردار سنندج ده ها زمین در سطح شهر برای سرمایه گذاری احیا شده است.

گویلی از دیگر موانع سرمایه گذاری در سنندج را بروکراسی طولانی و نفس گیر اداری خواند و افزود: ادامه حیات سرمایه گذاری وابسته به این تفکر است که کارکنان نهادها وادارات مختلف کار خود را وابسته به کسب درآمد و سرمایه گذاری بیشتر بدانند.

وی عنوان کرد: در شهر همدان پروسه اداری  پروژه ای با حجم ۲۰ میلیون یورو ۴۵ روز طول می کشد و این تسریع رمز موفقیت اجرای این پروژه بوده و این در حالی است که سرمایه گذار پروژه قشلاق گریزه سنندج تنها برای عقد قرارداد اجاره با شرکت آب منطقه ای استان پنج ماه وقت گذاشت.

وی ادامه داد: از نوروز امسال تجهیزات مورد نیازاجرای پروژه قشلاق گریزه  مهیا شده و مدیرجدید این شرکت درعرض یک هفته قرارداد اجاره را امضا کرد و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه هم خواهیم بود.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به اینکه ادارات و دستگاه های اجرایی ما زمین و سرمایه دارند ولی فاقد سازوگار جذب سرمایه گذار هستند، گفت: اگرمشارکت سه جانبه مابین شهرداری، سازمان ها و ادارات و سرمایه گذاران شکل گیرد شاهد تحول اساسی در سطح شهر خواهیم بود.

گویلی از امضای قرارداد پنج ساله برنامه راهبردی و شهرداری سنندج با دانشگاه کردستان خبرداد و بیان کرد: بعد از سال ها شهرداری سنندج دارای برنامه خواهد شد.

وی اظهارداشت: ۱۵ سال است وعده احداث تله کابین به مردم سنندج داده می شود و بخشی از تجهیزات آن در انبار فرسوده شده و بخشی هم در گمرک بوده و تاکنون ترخیص نشده است و سرمایه گذار خارجی این پروژه هم منصرف شده و دیگر قابل اجرا نیست.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پکیج کامل این طرح در شهرداری طراحی شده و منتظر اعلام فراخوان برای جذب سرمایه گذار جدید هستیم.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار