کد خبر: ۳۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از آغاز طرح تابستانه کتاب در استان خبردادو گفت: علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی از ٣٠ مرداد تا ٨ شهریور می توانند از تخفیف خریدکتاب بهره مند شوند.
 جلال قلعه شاخانی، گفت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می کند.

وی ادامه داد: در همین راستا نهمین دوره طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها با عنوان طرح تابستانه کتاب از امروز ۳۰ مرداد به مدت ١٠ روز در کتابفروشی‌های عضو طرح در مرکز و شهرستان های تابعه استان آغاز شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: علاقه‌مندان و خریداران کتاب با همراه داشتن کارت ملی، می‌توانند از تخفیف ۱۵ تا ٢٥ درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف یکصد هزار تومان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ٣٥ کتابفروشی استان عضو این طرح هستند، عنوان کرد: ٢٣ کتابفروشی در مرکز استان ١٢ کتابفروشی در شهرستان های تابعه استان در این طرح ثبت نام و آماده عرضه کتاب به علاقه مندان هستند.

قلعه شاخانی با اشاره به کتاب های که مشمول این طرح هستند، افزود:  کتابهای عمومی و کودک و نوجوان مشمول طرح می شوند اما کتابهای آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتابهایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب ثبت نشده اند، مشمول طرح نمی شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد:  ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتابهای چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه  کتابفروشی های مشارکت کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند، اضافه کرد: مرجع رسیدگی به نقض شرایط، کمیته تخلفات تعیین شده از سوی موسسه خانه کتاب است.

​قلعه شاخانی اظهارداشت: موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی؛ مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروش ها پرداخت خواهد کرد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار