کد خبر: ۳۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان:
مدیر صندوق کار آفرینی امید استان گلستان گفت: گلستان در زمینه صنعت بسته بندی محصولات تولیدی ضعیف است.
 حسن پهلوری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد کسب و کارهای خرد در روستاهای استان رونق یافته اما در زمینه بسته بندی محصولات تولیدی ضعیف هستیم.

وی افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده برای ایجاد کسب و کارهای کوچک و خرد باهدف توسعه اقتصادی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها به متقاضیان پرداخت می شود.

پهلوری ادامه داد: اجرای «روستاهای بدون بیکار» و «هر روستا یک طرح» از جمله طرح های حمایت از اشتغالزایی روستایی است که چهار روستا برای اجرای آن شناسایی شده است.

وی افزود: سال گذشته تعداد ۴۰۰ متقاضی تسهیلات اشتغالزایی روستایی در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که از اردیبهشت ماه امسال پرداخت تسهیلات آن ها آغاز شده است.

مدیر صندوق کار آفرینی گلستان گفت: در همین راستا تعداد ۷۵۱ طرح در سامانه کارا ثبت شد که به ۴۱۳ طرح تسهیلات پرداخت شده و مابقی طرح ها یا در حال انعقاد قرار داد و یا رفع نقص پرونده ها هستند.

وی افزود: سال گذشته نزدیک به ۴۸۰ میلیون ریال تسهیلات به طر ح های ارائه شده به صندوق، پرداخت شد که نسبت به سال ۹۵ حدود سه میلیارد ریال افزایش داشته است.

پهلوری تصریح کرد: در پنج ماهه امسال هم ۱۸۰ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات داشته ایم که ۱۱۰ میلیارد آن مربوط به طرح های اشتغالزایی روستایی بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان ادامه داد: همزمان با هفته دولت نزدیک به ۱۷ طرح روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد ریال که ۱۲۰ میلیارد ریال آن  را صندوق پرداخت کرده است، کلنگ زنی و افتتاح می شوند.

وی سقف سود تسهیلات این صندوق را برای مناطق روستایی غیر مرزی ۶ درصد عنوان کرد و گفت: این تسهیلات به متقاضیان روستاهای مرزی و محروم گلستان با سود چهار درصد پرداخت می شود.

به گفته پهلوری صندوق کار آفرینی امید گلستان در پرداخت تسهیلات رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی تضامین بانکی را یکی از مشکلات متقاضیان اشتغالزایی روستایی عنوان کرد و گفت: به دلیل اوقافی بودن بسیاری از اسناد ملکی روستایی، متقاضیان امکان ضمانت از طریق اسناد خود را ندارند و این مساله روند دریافت وام  را برای آن ها را با مشکل روبرو کرده است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار