کد خبر: ۳۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
فرماندار بروجرد:
فرماندار بروجرد گفت: استفاده از پنل‎های خوشیدی راهکار و ابزار مناسبی برای اشتغال و درآمدزایی در روستاها است.
 رضا آریایی عصر امروز در آئین افتتاح پروژه برق‎رسانی روستای لتستان این شهرستان اظهار کرد: هزینه‎های برق‎رسانی به روستاها از طریق شبکه توزیع برق هزینه‎بر است و شاید در توان دستگاه‎های متولی نباشد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده برق مصرفی از طریق منابع آبی و سوخت‎های فسیلی تامین می‎شود، بیان کرد: با توجه به تغییر اقلیم کشورمان و احتمال مواجهه با کم آبی در سال‎های آینده، ممکن است در تولید برق با اشکال مواجه شویم.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: در چنین شرایطی استفاده از پنل‌ها و سلول‎های خورشیدی بهترین گزینه مناسب برای تامین برق است و مردم در دورافتاده‌ترین نقاط نیز می‎توانند از آن استفاده کنند.

آریایی ادامه داد: انتظار می‎رود شرکت توزیع برق بروجرد با به کارگیری سرمایه‎گذاری بخش خصوصی شرایطی را مهیا کند که شهروندان به استفاده از پنل‌های خورشیدی گرایش پیدا کنند، در این صورت اگر در تامین برق از طریق شبکه سراسری با مشکل مواجه شدیم، مردم به راحتی می‎توانند برق مورد نیاز خودشان را تامین کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه فضای کافی در روستاها برای نصب پنل‌های خورشیدی وجود دارد، روستائیان می‎توانند با استفاده از تسهیلات دولتی و تولید فروش برق منبع درآمدزایی را برای خود تعریف کنند.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: امروزه دولت به تنهایی و بدون استفاده از ظرفیت بخش خصوصی قادر به حل مشکل بیکاری و اشتغالزایی برای جوانان نیست.

آریایی افزود: استفاده از پنل‌ها و سلول‎های خورشیدی در روستاها گزینه مناسبی برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال در روستاها است که به ماندگاری افراد در روستاها کمک می‎کند.

وی همچنین از اصحاب رسانه خواست که با همکاری شرکت توزیع برق بروجرد نسبت به فرهنگسازی در خصوص استفاده از پنل‌ها و سلول‌های خورشیدی در این شهرستان اقدام کنند.

فرماندار در ادامه با ابراز خوشحالی از افزایش مهاجرت به روستاها خاطرنشان کرد: با افزایش ساخت و ساز در روستای لتستان بنیاد مسکن نسبت به اجرای طرح هادی در این روستا و آسفالت معابر آن اقدام می‎کند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار