کد خبر: ۳۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
فرماندار ابرکوه:
فرماندار ابرکوه گفت: در بحران 97 ذخایر ارزی کشور به حدی است که حتی اگر تحریم‌ها شدیدتر شده و اروپا هم با آن همراه شود، بتوانیم از آن عبور کنیم.
 محمد کاظمی‌نسب ظهر امروز در جلسه شورای اداری ضمن تبریک هفته دولت به بیان مختصری از عملکرد دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: دهیاری‌های بخش بهمن و مرکزی تعداد ۶۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی دارند که تعدادی از آن به بهره‌برداری رسیده و تعدادی نیز در حال انجام است.

مهاجرت معکوس در روستاهای ابرکوه

کاظمی‌نسب تصریح کرد: اقدامات انجام‌شده در سطح روستاها علاوه بر تغییر فیزیک روستا موجب افزایش قابلیت سکونت در آن‌ها شده و بر طبق آمار سال ۹۵ نیز، مهاجرت معکوس را به همراه داشته است.

فرماندار ابرکوه با اشاره به اجرای فاز دوم پروژه فاضلاب شهری، افزود: با توجه به اینکه تاکنون در ابرکوه در حوزه آب شرب مشکل حادی وجود نداشت است، اما سه حلقه چاه آب آشامیدنی در روستا و شهر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی حفرشده است. ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی کامل برای مواجه با بحران را داشته باشند.

اجرای باند دوم کمربندی ابرکوه به طول ۱۴ کیلومتر

وی ادامه داد: عملیات اجرایی پکیج عمرانی باند دوم کمربندی به طول ۱۴ کیلومتر و همچنین تقاطع‌های غیر هم‌سطح ابرکوه، آغازشده و تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت کار داشته است که اگر به سرانجام برسد یکی از بزرگ‌ترین معضلات در حوزه عمران شهری برطرف می‌شود.

کاظمی‌نسب با اشاره به اینکه علی‌رغم تلاش‌های انجام‌شده هنوز مشکلات در بخش بهداشت و درمان وجود دارد، گفت: راه‌اندازی کلینیک تخصصی، تکمیل فاز اول طرح توسعه بیمارستان، بهره‌برداری از درمانگاه تأمین اجتماعی با بیش از ۷۰ میلیارد ریال اعتبار، ازجمله اقدامات صورت گرفته است.

مقام ارشد اجرایی شهرستان ادامه داد: تعداد ۵۲۹ طرح در حوزه اشتغال پایدار با اعتبار ۸۸۰ میلیارد ریالی و پیش‌بینی اشتغال ۱۰۵۰ نفر در کمیته اشتغال شهرستان تصویب شد که در استان تعداد ۲۶۲ مورد از طرح‌های مذکور با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریالی و اشتغال ۶۵۰ نفر به بانک معرفی شد.

پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال

وی بابیان اینکه تعداد ۸۳ طرح با ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغال ۲۱۰ نفر تاکنون محقق شده است، یادآور شد: در حوزه اشتغال پایدار نیز تعداد ۱۰ طرح با اشتغال ۵۹ نفر تصویب و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنان اعطاشده است. لذا انتظار است با بسته‌های حمایتی دولت جهشی در حوزه اشتغال و اقتصاد ایجادشده و فضای کسب‌وکار بهبود یابد.

کاظمی‌نسب در ادامه اذعان کرد: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بسیاری از معاندین که با مردم سر ستیز داشته و جز تخریب و کشتار کاری نکرده‌اند، می‌خواهند مانع برپایی جشن انقلاب شوند. آنان از طرق حمله نظامی، کمک به دشمنان، ترور، فشار برای اعمال تحریم‌ها و ... می‌خواهند مانع پیشرفت انقلاب شوند که تاکنون موفق نبوده‌اند.

مردم و قوای سه گانه اجازه نمی دهند اهداف کور دشمن محقق شود

وی اضافه کرد: دشمنان از طریق شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای مرتب اعلام می‌کنند که نظام در حال سقوط است؛ اما مردم، دستگاه حاکمیت و قوای سه‌گانه اجازه نخواهند داد تا دشمنان به اهداف کور خود دست‌یافته و انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

فرماندار ابرکوه تصریح کرد: انقلاب اسلامی تاکنون بحران‌های بسیاری را پشت سر گذشته است؛ اما عمده‌ترین تفاوت بحران ۹۷ با سایر بحران‌ها این است که به‌واسطه وجود فضای مجازی، در عرصه اجتماعی بیشتر به چشم می‌خورد.

کاظمی‌نسب با تأکید بر اینکه دولت تماماً از وجود فضای مجازی حمایت می‌کند، بیان کرد: شاید در بحران سال‌های ۹۰ و ۹۱ به دلیل تحریم‌های ظالمانه ما ذخایر ارزی مطمئنی نداشتیم؛ اما در ۹۷ با تدابیر دولت و رهبر معظم انقلاب ذخایر ارزی به حدی است که حتی اگر تحریم‌ها شدت یافته و اروپائیان هم به آن بپیوندند، می‌توانیم از آن عبور کنیم.

وی افزود: در بحران‌های گذشته اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود حتی چین و روسیه به‌عنوان نزدیک‌ترین دوستان دیپلماتیک به ما پشت می‌کردند؛ اما امروز چنین نیست، زیرا چین رو روسیه متعهدتر از قبل بوده و اروپا هم تاکنون پای برجام مانده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی گردنه‌های سخت را هم ‌پشت سر می‌گذارد ولی اقتصاد کشور نیازمند این است که ساختار خود را تقویت کند.

انتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار