کد خبر: ۳۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
عصر امروز منتشر شد؛
در پی اظهارات امروز یکی از نمایندگان مجلس در قالب اخطار قانونی اساسی، دفتر رییس‌جمهور اطلاعیه‌ای صادر کرد.
به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در پی اظهارات امروز یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب اخطار قانونی اساسی، دفتر رییس جمهور ضمن دعوت به بازبینی کامل فیلم و متن سخنان رییس جمهور در مراسم روز صنعت دفاعی، تاکید کرد: هرگونه القای جدایی و تقابل میان ارکان نظام و بویژه رییس جمهوری و رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت و نظام، کمک به جنگ روانی و توطئه دشمنان انقلاب اسلامی است.

روابط عمومی دفتر رییس جمهور با صدور اطلاعیه ای نوشت: نماینده مردم شریف ارومیه در جلسه امروز 4 شهریور 97 مجلس شورای اسلامی، ضمن برداشت نادرست و ناقص، اظهارات حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور در مراسم سالروز صنعت دفاعی را دخالت در عزل و نصب فرماندهان نظامی و انتظامی دانسته و بر مبنای آن اقدام به اخطار قانون اساسی کرده است.

این اطلاعیه می افزاید: سخنان رییس جمهور در مراسم سالروز صنعت دفاعی به طور زنده از شبکه های صدا و سیما پخش شده و همچنین از همان روز فیلم و متن کامل آن در سایت ریاست جمهوری (President.ir) در دسترس مخاطبان قرار دارد.

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی دفتر رییس جمهور آمده است: دکتر روحانی در سخنرانی مذکور سه رکن "مردمی بودن؛ اتحاد درونی نیروهای مسلح و فرماندهی اسلام شناس، مدیر، مدبر و مورد اعتماد دینی مردم" را عامل اصلی بازدارندگی و ساختار دفاعی کشور دانسته است.

متن این فراز از سخنان رییس جمهور چنین است:

«... چرا ملت ما می‌تواند با هزینه کم این کشور را نگه دارد؟ این عزت و عظمت را نگه دارد؟ اولاً بین نیروهای مسلح و مردم فاصله نیست. اگر فاصله باشد، هزینه خیلی بالا می‌رود. مردم اگر با نیروهای مسلح نباشند. مردم اگر به نیروهای مسلح‌شان اعتماد نداشته باشند، اولاً امنیت و آرامش کافی ندارند، بعد هم هر چه بشود می‌گویند اینها نمی‌توانند دفاع و مقابله کنند... اما اگر مطمئن شدند که این نیروی قدرتمند می‌ایستد و مقابله می‌کند، همه می‌آیند کمک و همه می آیند در کنار نیروهای مسلح. در جنگ 8 ساله دیدیم که همه چگونه آمدند در کنار نیروهای مسلح.

دفاع ما ذاتاً از لحاظ ساختاری مردمی است. حالا حتی قبل از انقلاب در یک بخشی از آن، چون شما نیروهای مسلح‌تان بار بسیار بزرگش بر دوش سرباز است. سرباز، یعنی نیروهای مردمی. سرباز یعنی فرزندان ما، یعنی همه مردم. حالا یک وقتی ارتش ما ارتشی است که مثل ارتش پاکستان سرباز ندارد که کسی دوره سربازی طی کند. همه حقوق بگیرند. حالا یا کوتاه مدت یا بلند مدت.

اما در کشور ما این چنین نیست. پس این از یک طرف نیروهای مسلح ما مردمی هستند؛ از طرف دیگر ما یک بسیجی داریم که بعد از انقلاب سامان پیدا کرده است. حالا قبل از آن یک چیزی مثل دوره احتیاط، دوره ذخیره، سربازهای قدیمی را در یک مقطعی احضار می‌کردند. اما یک چیز بالاتری شکل گرفت بعد از پیروزی انقلاب و آن بسیج بود. بسیج یک قدرت بزرگی است علاوه بر اینکه قدرت مردمی است، مردم را با نیروهای مسلح کاملا متصل می‌کند. نیروی مسلح و ملتی که با هم باشند، آن وقت می‌شود شکست ناپذیر. حالا این دو را در کنار یک فرماندهی‌ای قرار بدهید که آن فرماندهی هم مردمی است، یعنی منتخب مردم است. یعنی مورد اعتماد مردم است. حالا هر ارتشی، هر نیروی مسلحی، یک فرماندهی دارد. به هر حال. اما اگر فرمانده منتخب مردم باشد با رأی مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب شده باشد، دارای ویژگی‌هایی است که مردم ما به او ایمان دارند به عنوان یک اسلام‌شناس، به عنوان یک فرد عادل، یک مدیر، یک مدبر، به عنوان فردی که مورد اعتماد حتی دینی مردم است.

در جنگ ما به چه صورت پیروز شدیم؟ امام(ره) وقتی دستور می‌داد، فرق می‌کرد با یک فرمانده معمولی. جایگاهی داشت که مردم به او معتقد بودند، مردم مقلد او بودند، مردم به او عشق می‌ورزیدند. مردم می‌دانستند او برای مصالح مردم کار می‌کند. برای حفظ کشور کار می‌کند، می دانستند سود فردی و سود شخصی ندارد. این اعتماد و این ایمان بین فرماندهی نیروهای مسلح، خود نیروهای مسلح و مردم، اگر این سه با هم ضمیمه شد، یک قدرت بزرگی برای ما می آفریند...»

روابط عمومی دفتر رییس جمهور ضمن دعوت از نماینده مذکور و عموم نخبگان و افکار عمومی برای دیدن فیلم کامل اظهارات رییس جمهور (http://president.ir/fa/105788) و متن آن (http://president.ir/fa/105784) تاکید کرده است: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی با ایجاد جنگ روانی چند لایه در صدد ایجاد شکاف های مصنوعی در ساختار اداره کشور و نیز ایجاد بحران های مصنوعی در فرایند های اقتصادی کشور با هدف خوشه چینی از نفرت 40 ساله خود در قبال استقلال و عظمت این ملت و انقلاب اسلامی هستند؛ هرگونه القای جدایی و تقابل میان ارکان نظام و بویژه رییس جمهوری و رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت و نظام، آگاهانه یا ناآگاهانه، کمک به جنگ روانی و توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی است.

کلیپ بخش فوق از سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی نیز به ضمیمه این خبر منتشر می شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار