کد خبر: ۳۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:
بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سفر وزیر بهداشت در شهریورماه جاری به استان خبرداد وگفت: ۱۵ پروژه بهداشتی و آموزشی طی این سفر افتتاح می شود.

به گزارش آرانیوز، کاظم قائمی صبح پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: وزیر بهداشت ۱۴ و ۱۵ شهریورماه جاری به خراسان جنوبی سفر می کند.

وی بیان کرد: طی سفر دو روزه این مقام عالی کشور به استان، ۱۵ پروژه آموزشی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در شهرستان های بیرجند، فردوس و قاین به بهره برداری می رسد.

قائمی با اشاره به اقدامات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در چند ساله گذشته بیان کرد: برپایی اردوهای جهادی، استقرار بیمارستان صحرایی در آذرماه ۹۴ و استقرار گروه جهادی در لانو و درح سربیشه از جمله اقدامات انجام شده است.

وی از اعزام تیم بنیاد نوآوران سلامت به نهبندان در سال ۹۵ خبر داد و گفت: این تیم چهار هزار و ۲۱۰ نفراز روستاییان را معاینه کردند.

قائمی با بیان اینکه این تیم شامل ۱۴ چشم پزشک و ۲۱ بینایی سنج بوده است، اظهار کرد: همچنین این افراد هزار و ۱۷۴ تجویز عینک و ۱۷۰ جراحی چشم داشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: توزیع دو دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی از جمله اقدامات انجام شده بوده که سه هزار و ۷۲۵ خدمت به مناطق محروم ارائه شده است.

وی ادامه داد: امید است بتوانیم طی سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی، یک کلینیک سیار دندانپزشکی دیگر برای استان دریافت کنیم.

قائمی بیان کرد: ویزیت رایگان دو هزار ۵۰۰ بیمار مغز و اعصاب از دیگر اقدامات انجام شده بوده که از این تعداد ۱۱ نفر به صورت رایگان جراحی شدند.

وی اعزام دو اکیپ درمانی در مراسم اربعین به کاظمین را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: این افراد روزانه به طور متوسط دو هزار و ۴۰۰ نفر را ویزیت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به بیماری پوشتی کودکان ذکری و گل نی بیان کرد: این بیماری ارتباطی با مسائل بهداشتی نداشته و به دلیل ازدواج های فامیلی است.

وی با اشاره به سفر گروه خیرخواهانه جراحی پلاستیک و ترمیمی به استان بیان کرد: این گروه ۱۳۸ بیمار شکاف کام و لب را درمان کردند.

قائمی با اشاره به حجم بالای تصادفات در جاده های خراسان جنوبی بیان کرد: این امر می طلبد مرکز تروما در استان راه اندازی شود.

وی ادامه داد: پیگیری هایی برای ایجاد مرکز تروما در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند انجام شده و در سفر پیش روی وزیر بهداشت هم مطرح خواهد شد.

قائمی بیان کرد: اگر بخواهیم این مرکز را در بیمارستان امام رضا (ع) راه اندازی کنیم، به جز بخش های روانپزشکی و پوستی، سایر بخش ها به بیمارستان رازی منتقل می شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار