کد خبر: ۳۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نوجوانان باید با مسجد مانوس شوند، هیات امنای مساجد و انجمن های اسلامی در این خصوص باید فضا را آماده کنند.

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم شامگاه دیروز دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد در تبریز با اشاره به ضرورت بحث و تبادل نظر سیاسی در مساجد گفت: مساجد باید درمسائل سیاسی پیشرو باشند. این توصیه به معنای ورود به دسته بندی های سیاسی نیست بلکه روشنگری و آگاهی عمومی است.

وی سپس با بیان اینکه مسجد باید محور انسجام باشد، ادامه داد: روحانیت، انجمن های اسلامی، هیات امنا و پایگاه های بسیج باید با همدلی، مساجد را به کانون انقلاب اسلامی تبدیل کنند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه بیش از گذشته نیازمند جوانان انقلابی هستیم، گفت: این جوان انقلابی باید در بستر مسجد تربیت شود. مساجد باید مراکز آگاه سازی مردم باشد و مسائل سیاسی روز با استفاده از اساتید متخصص در این حوزه در مساجد تبیین شود.

آل هاشم با اشاره به اینکه مساجد باید مرکز وحدت امت و تربیت نیروهای انقلابی پرشور باشد، گفت: همچنین مساجد باید مهیای مبارزه با شبهات و خرافات شوند.

وی گفت: جوانان و نوجوانان باید با حضور، موجب تقویت نظام و اهداف آن شوند که در آینده این افراد می ‌توانند از هر جایگاه و منزلتی، پیام رسان انقلاب باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه متولیان مساجد درس اخلاق و صمیمت را در بین مردم رواج دهند، گفت: تزئین شهر و بالاتر از آن تبیین مسئله غدیر باید در برنامه های مساجد قرار گیرد.

آل هاشم همچنین گفت: قرن ‌های اخیر دشمنان اسلام، تلاش کردند تا جوانان از مسجد حذف شوند تا در نتیجه آن، این جوانان از اسلام زدوده شوند و دشمنان توطئه ‌های خود را به راحتی بتوانند اجرا کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار