کد خبر: ۳۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
در سال جاری؛
کرج - وزیر جهادکشاورزی گفت: امسال حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم خریداری کرده‌ایم.

به گزارش ، محمود حجتی پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم واگذاری امتیاز و انتقال دانش فنی تولید و تکثیر بذر ارقام اصلاح‌شده محصولات کشاورزی به بخش خصوصی که در موسسه تحقیقات تهیه و اصلاح نهال و بذر واقع در کرج برگزار شد، اظهار کرد: درست است امروز کشور ما گرفتار خشکی و کم‌آبی و ناملایمات زیست‌محیطی است اما ظرفیت‌های زیادی داریم که می‌توانیم از آن بهره‌برداری کنیم.

وی در ادامه افزود: آنچه حاصل دانش و تلاش ما است بر خواسته از ظرفیت‌هایی است که قبلاً کمتر به آن پرداخته‌شده و اکنون باید برای بهره‌برداری از دیگر ظرفیت‌های ناشناخته درزمینهٔ تحقیقات و نوآوری تلاش کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: عرصه منابع طبیعی و اقلیم دو ظرفیت مهم کشور هستند و هرگونه اقدامی باید با این موارد سازگار باشد و در توجه به این عرصه‌ها بهره‌برداری از دیگر ظرفیت‌های خدادادی کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

خرید ۳۰۰ هزار تن کُلزا از کشاورزان

حجتی با اشاره به اینکه امروز علیرغم تنگناهای اقلیمی و بارش‌های کم نزولات آسمانی میزان تولید گندم بیشتر شده است، گفت: امسال حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم خریداری کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در تولید دانه روغنی کُلزا که در اقلیم ما وجود دارد امسال نسبت به قبل دو برابر یعنی حدود ۳۰۰ هزار تن خرید داشته‌ایم که در قیاس با سال‌های پیشین پیشرفت چند برابری حاصل‌شده است.

وزیر جهادکشاورزی عنوان کرد: در راستای غنی‌سازی اراضی کشور اقدامات خوبی دنبال می‌شود، هنوز جای کار زیادی داریم که با به‌کارگیری دانش و تکنولوژی روز نیازهای خود در این راستا را تأمین می‌کنیم.

حجتی تأکید کرد: اگر بر اهداف و آرمان‌های خود پافشاری داشته باشیم برای استفاده از ظرفیت‌ها فرصت‌های بیشتری پیش رو خواهیم داشت.

لزوم انجام تحقیقات کاربردی در حوزه کشاورزی

وی با توضیح اینکه امضای تفاهم‌نامه‌ها با بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌برداری از ظرفیت‌های بیشتر در کشور است، افزود: ما باید مسئول برگزاری چنین نشست‌هایی باشیم تا با پشتیانی مؤسسات تحقیقاتی به پیشرفت خوبی در خصوص فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان برسیم.

وزیر جهادکشاورزی گفت: باید تحقیقات ما از تحقیقات پایه به کاربردی سوق داده‌شده و نگاه‌ها، نگرش‌ها و امتیازات ارتقا داده شود تا به نتایج خوبی در این حوزه دست‌یابیم و آثار آن در مراکز علمی و دانشگاهی نمود پیدا کند.

حجتی تشریح کرد: امید است باهمت فعالان عرصه‌های تحقیقاتی برنامه‌های دنباله‌دار را پیگیری کنیم و با توجه به ظرفیت بالای نیروی انسانی تحصیل‌کرده در کشور قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن در دنیاخواهیم داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار