کد خبر: ۳۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور:
شهرکرد- معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور گفت: دانشگاه ها از طریق شرکت های دانش بنیان وارد پروژه های بزرگ علمی شوند.
به گزارش آرانیوز، سورنا ستاری ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح ملی سامانه پرتودهی گاما در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دانشگاه ها از طریق شرکت های دانش بنیان وارد پروژه های بزرگ علمی شوند، اظهار داشت: دانشگاه ها ظرفیت های بسیار زیادی دارند که نقش مهمی در توسعه کشور دارند.

وی تاکید کرد: دانشگاه ها زمینه ساز توسعه علمی کشور هستند که توسعه علمی زیربنای توسعه تمام سایر بخش ها است.

وی اظهار داشت: دانشگاه ها نقش مهمی در حل مشکلات کشور دارند.

مشکلات کشور با دانش و علم حل می شود

معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای توسعه کشور بهره گرفت، تاکید کرد: مشکلات کشور با دانش و علم حل می شود.

ستاری در ادامه با اشاره به اینکه تحریم ها علیه کشور مشکل جدیدی نیست و از انقلاب اسلامی تاکنون شاهد اعمال تحریم ها بوده ایم، اظهار داشت: مدیریت صحیح در اقتصاد زمینه ساز حل مشکلات تحریم ها خواهد بود و تحریم ها نمی تواند اثری داشته باشد.

وی بیان کرد: بحث تحریم ها یک فرصت برای کشور به شمار می رود و موجب ارتقا سایر بخش ها می شود و باید از این ظرفیت برای خوکفایی در بخش های مختلف  بهره گیری کنیم.

معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: طرح ملی سامانه پرتودهی گاما در چهارمحال و بختیاری یکی از طرح های علمی ارزشمند است که برای نخستین بار بخش خصوصی در بخش هسته ای و اتمی وارد شده است.

وی تاکید کرد: ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته انرژی هسته ای در بحث سامانه پرتودهی گاما می تواند زمینه ساز راه اندازی هفت الی هشت طرح پرتودهی گاما  در کشور شود.

 دولت شرکت های دانش بنیان را حمایت می کند

وی تصریح کرد: دولت حمایت جدی از پروژه ها دانش بنیان و علمی انجام می دهد.

معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: تقویت بخش خصوصی در راستای ارتقای شرکت های دانش بنیان از مهمترین برنامه های دولت به شمار می رود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار