کد خبر: ۳۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است قانون منع به کارگیری بازنشستگان شهردار تهران را در بر می گیرد چرا که شهردار تهران در اصلاحیه جدید قانون خدمات کشوری همتراز وزرا نیست.
به گزارش آرانیوز، در ابتدای ماه  جاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان موافقت کردند و ماده واحده آن را تصویب کردند. بعد از این مصوبه، این موضوع که آیا شهردار تهران نیز  مشمول این قانون می شود یا نه، مورد مناقشه قرار گرفت و پیرامون آن بحث ها ی زیادی مطرح شد.

این لایحه بعد از تصویب در مجلس در حالی  برای تائید به شورای نگهبان فرستاده شد که مساله شهردار تهران هنوز در ابهام بود و عده ای امیدوار بودند شورای نگهبان تکلیف این موضوع را روشن کند.

در تاریخ 24 مرداد ماه سخنگوی شورای نگهبان از تصویب کلیات قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی در این شورا خبر داد اما از مصداقی به نام شهردار تهران، سخنی به میان نیاورد تا همچنان این بحث بلاتکلیف باقی بماند و شهردار تهران همچنان پا در هوا باشد.

سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران و مسئول بررسی موضوع از طرف رئیس شورای شهر تهران بعد از تائید این قانون توسط شورای نگهبان گفته است: قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل حال افشانی نمی شود شهردار تهران براساس قانون به اتفاق سه نفر دیگر از مسئولان نسبتا ارشد مدیریتی کشور همتراز وزرا تعریف شده اند؛ این ۴ نفر رئیس دفتر رئیس جمهور، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای عالی امنیت ملی و شهردار تهران هستند.

اما عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است قانون منع به کارگیری بازنشستگان شهردار تهران را در بر می گیرد چرا که شهردار تهران در اصلاحیه جدید قانون خدمات کشوری همتراز وزرا نیست.

علی رستمیان ، اظهار داشت: شورای نگهبان ظاهرا کلیت قانون را تائید کرده و در یکی دو مورد ایراداتی گرفته که در جلسه روز یکشنبه مجلس به آن ایرادات رسیدگی می شود.

وی در این مورد که آیا در قانون خدمات کشوری  شهرداری تهران در رده وزیران و معاونان رئیس جمهور است، گفت: شهردار در رده وزیران نیست، هر چند فرد نه در "رده" بلکه باید در "حد" و یا خود وزیر باشد که مشمول این قانون شود. این قانون قبلاً تفسیری داشت که در اصلاحیه جدید جلوی این تفسیر گرفته شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ظاهراً در حال حاضر برای روشن شدن موضوع، شورای شهر تهران و شهرداری استفساریه ای برای ارسال به مجلس آماده کرده اند تا تصمیم گیر نهایی در این مورد بر عهده مجلس باشد که به نظر شخص بنده این قانون شهرداری تهران را نیز شامل می شود و نظر مجلس هم در همین راستا خواهد بود.
انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار