کد خبر: ۳۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
به گزارش آرانیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 28مرداد) پارلمان در نطق پیش از دستور خود در سخنانی با اشاره به جنایات آمریکایی‌ها در طراحی کودتای 28 مرداد، گفت: امروز هم این مکر و فسون امپریالیستی به شکل دیگری در مسئله هسته‌ای و قدرت دفاعی و تأثیرگذاری منطقه‌ای ایران دیده می‌شود؛ آمریکایی‌ها در طراحی تحریم اقتصادی ایران با وقاحت، حمایت از آزادی‌ها، حقوق بشر، امنیت جهانی و منطقه‌‌‌ای را سخن می‌گویند.

وی خطاب به آمریکایی‌ها اظهار داشت: شما با آن کارنامه سیاه کودتای 28 مرداد 1332 و ایجاد دیکتاتوری وابسته، با چه رویی از آزادی ملت ایران سخن می‌گویید؟ وقتی شما با سلاح‌های خود، تروریست‌‌ها را به جان ملت‌های منطقه انداخته‌اید، چگونه از امنیت منطقه و جهان حرف می‌زنید؟!

**نباید دچار نسیان تاریخی شویم

رئیس مجلس، هدف آمریکایی‌ها از تحریم‌ را، تسلط اقتصادی دانست و تصریح کرد: تلاش آنها برای ایران‌هراسی و تولید نگرانی در سایر کشورها برای چپاول اقتصادی آنان است که متأسفانه به دلیل ضعف فکری و وابستگی این کشورها، تا حد زیادی زمینه توفیق این چپاول را فراهم کردند و دیدید که آمریکا چگونه از کشورهای منطقه، اخاذی کرد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها تصور می‌کنند دنیای امروز شبیه به صحنه بی‌خبری گذشته است، افزود: امروز رسانه‌ها نوعی توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی را ایجاد کردند که با چند مانور احمقانه و مکارانه، تفکر جامعه قابل تغییر نیست، اما باید هوشیار باشیم و دچار نسیان تاریخی نشویم. در لابه‌لای در و پنجره‌های زیبای سخن‌پراکنی، پشت صحنه‌های موذیانه آنان را رصد کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: ملت ایران در مقابل این دسائس، با دقت مسیر خود را ادامه می‌دهد و با وحدت و همدلی، تحت رهبری حضرت آیت‌اللله‌ خامنه‌ای دامة‌برکاته با ستمگران رخ به رخ خواهد شد. این مجاهدت اصیلی است که خداوند وعده پیروزی آن را داده است.

گزارش کمیسیون صنایع درباره ریشه‌های قاچاق کالا و ارز در دستورکار نمایندگان

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

دویست‌ و‌ سی‌ و چهارمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه 28 مرداد)، دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی رئیس قوه مقننه و با حضور 195 تن از نمایندگان آغاز شد.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس دستورکار امروز مجلس را به شرح زیر قرائت کرد:

**گزارش‌کمیسیون‌ تدوین ‌آیین‌نامه ‌داخلی ‌مجلس ‌در مورد طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس‌ شورای اسلامی

**ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب‌ و منابع طبیعی در مورد لایحه حفاظت از خاک

**ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان.

**گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی (در اجرای ماده (214)

**گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاء‌های‌ قانونی‌ در این‌ موضوع

**گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد ریشه‌های قاچاق کالا و ارز (توصیه‌های راهبردی، سیاستی ‌و اصلاحات قانونی)

**گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط‌زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش.

تحقیق وتفحص ازمسئولان دوتابعیتی دردستورکارمجلس

دستورکار نشست علنی امروز به این شرح اعلام شده است؛

۱- قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی

۲- بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس

۳- قرائت گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد کشور

۴- ادامه رسیدگی به لایحه حفاظت از خاک

۵-  ادامه رسیدگی به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان

۶- گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد ریشه های قاچاق کالا و ارز به همراه توصیه های راهبردی و اصلاحات قانونی


انتهای‌پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار