کد خبر: ۳۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
تبریز- معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در روزهای گذشته پنج هزار تن انواع مواد غذایی از چندین انبار کالا در استان کشف و ضبط شد.

به گزارش آرانیوز، اسماعیل عطاپور در جلسه مبارزه با احتکار و اختفای استان افزود: این اقلام از جمله شامل روغن خوراکی، برنج و حبوبات است که برخی از آن ها از اسفند سال ۹۶ در این انبارها نگهداری می شد و تاکنون اقدامی نسبت به توزیع آن انجام نشده بود.

وی اظهار داشت: مقداری از کالاهای کشف شده با ارز ۴۲ هزار ریالی وارد کشور شده و ضوابط قیمت گذاری در خصوص آن ها رعایت نشده بود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تشدید نظارت ها از واحدهای نگهداری کالا به ویژه ۲۵ قلم کالای اساسی یادآوری کرد: پرونده تخلف این واحدها در کمترین زمان ممکن برای رسیدگی و اعمال قانون به تعزیزات حکومتی ارجاع می شود.

عطاپور از مردم خواست موضوع گرانفروشی، عرضه نکردن کالا و احتکار در واحدهای صنفی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

وی با اشاره به نوسانات قیمت گوشت گرم مرغ نیز گفت: واحدهای صنفی عرضه کننده و مرغداری ها موظف به رعایت سقف قیمت میانگین کشوری هستند و در غیر این صورت برابر قانون با آن ها برخورد می شود.

عطاپور افزود: این قیمت به صورت روزانه توسط اداره کل پشتیبانی امور دام استان و از طریق سامانه مربوطه استخراج و به مراجع ذیربط از جمله تشکل ها و واحدهای کشتارگاهی اطلاع رسانی می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار