کد خبر: ۳۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی:
ارومیه - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: روستاهای دارای بیش از ۳۵۰۰ سکنه به شهر تبدیل می شوند.
به گزارش آرانیوز، سیف الله مطلبی صبح شنبه در شورای اداری شهرستان خوی بیان کرد و افزود: طبق قانون روستاهای بیش از ۳۵۰۰ نفر به بالا باید به شهر تبدیل شوند و در شهرستان خوی چند روستا از جمله روستای بدل آباد و وار می توانند به شهر تبدیل شوند.

وی ادامه داد: هدف از تبدیل این روستاها به شهر، برخورداری آنها از امکانات شهری برای آسایش و رفاه بیشتر و ترغیب روستائیان به سکونت در روستا و افزایش روند تولیدات کشاورزی و دامی است

مطلبی با  اشاره به ترکیب جمعیت استان اظهار داشت: استان آذربایجان غربی دارای ۴۴ است که ۷۴ درصد از جمعیت استان با بیش از دو میلیون و ۳۴۵ هزار نفر در شهرها زندگی می کنند که شهرستان خوی با بیش از ۶ شهر در سطح استان دارای رتبه اول است.

مطلبی در ادامه بر ارزیابی عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی اشاره کرد و افزود: در ارزیابی سال ۹۶ شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی هم از حیث میزان تحقق بودجه و هم از نظر انجام پروژه های عمرانی در سطح استان در مقام اول قرار داشتند  .

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی افزود: در  سال۹۶ میزان تحقق بودجه شهرداری خوی ۲۷ درصد بیش از بودجه پیش بینی شده بودکه درکشور بی سابقه است و با دستور استاندار، تقدیرنامه ای به شهردار واعضای شورای شهر خوی اهدا می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار