کد خبر: ۳۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
فرمانده انتظامی اردبیل مطرح کرد؛
اردبیل - فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه این استان از استان‌های امن کشور است، از عدم وجود جرایم سازمان‌یافته در اردبیل خبر داد.
به گزارش آرانیوز، حسین عبدی پیش از ظهر شنبه در تشریح فعالیت های نیروی انتظامی در زمینه های برخورد با جرایم و موادمخدر افزود: قتل از جمله جرایمی است که ناامنی را در جامعه افزایش می دهد، لذا در اولویت نیروی انتظامی به لحاظ پیشگیری و برخورد است.

وی نزاع و درگیری را از دیگر جرایم مورد توجه پلیس برشمرد و ادامه داد: نزاع و درگیری کوچک و خرد در این استان وجود دارد اما براساس آمار کشوری تنها شش درصد نزاع و درگیری در اردبیل به عنوان جرم اولویت دار پلیس، نزاع دسته جمعی بوده است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه اردبیل در بحث نزاع و درگیری رتبه ۲۲ کشوری را دارد، تصریح کرد: در بحث سرقت نیز این استان دارای کمترین میزان در زمینه سرقت های کلان و سازمان یافته است.

وی اضافه کرد: چنانچه ۷۸ درصد سرقت هایی که در استان اردبیل صورت می گیرد خرد بوده و توسط افراد معتاد صورت می گیرد.

عبدی در بحث کشف موادمخدر به افزایش ۱۲۵ درصدی کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری خبر داد و متذکر شد: در این مدت ۹۰۰ کیلوگرم انواع مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

وی وضعیت این استان در زمینه قاچاق کالا را نیز مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد که اردبیل جزو استان های قاچاق خیز کشور نبوده و آمارهای این حوزه دارای کمترین میزان است.

فرمانده انتظامی استان ارزش کشفیات انواع کالاهای قاچاق را در استان اردبیل حدود ۴۲ میلیارد ریال برشمرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار