کد خبر: ۳۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
اصولگرایان که مدت‌ها منتظر تشکیل حزبی به نام «رهروان» با پرچمداری علی لاریجانی بوده‎اند، حالا می‎بینند که نزدیکان رئیس مجلس با تابلوی دیگری وارد میدان شده‎اند.
به گزارش آرانیوز، میهمانان صبح پنجشنبه تالار ایوان شمس بدون اینکه پرچم حزبی جدید را به دست علی لاریجانی بدهند، حلقه نزدیکان به او را میداندار کردند؛ مردانی اصولگرا از نمایندگان سابق و فعلی مجلس شورای اسلامی که تحت عنوان «رفاه ملت» گرد هم آمده‏‌اند و ادعا دارند که هیچ انتسابی با هیچکدام از شخصیت‎های سیاسی از جمله رؤسای قوا ندارند. آنگونه که ایرنا خبر داده است، در این مراسم سید شهاب‌الدین صدر و سید مهدی صادق از نمایندگان مجلس هشتم، ایرج عبدی و سیدهادی حسینی از نمایندگان مجلس نهم و همچنین بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه فعلی مجلس از جمله حضار این کنگره بودند. گرچه در گعده‎های مردانه از احتمال حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی سخن به میان می‎آمد اما جای او تا پایان مراسم خالی ماند و برخی از احتمال حضور معنوی و پشت پرده لاریجانی در این حزب سخن می‌گویند. چرا که پیش‌تر، زمزمه‌‏ها حکایت از این داشت که حزبی با گردآوردن چهره‎های اصولگرا برای حمایت از علی لاریجانی تشکیل خواهد شد و انتخابات ریاست جمهوری 1400 هم از اهداف اصلی مؤسسان آن خواهد بود، اما اینچنین نشد. هرچند کاظم جلالی نزدیکترین نماینده اصولگرای مجلس به علی لاریجانی که خود نیز در این حزب حضور ندارد، گمانه‌زنی‌های مطرح شده در مورد اقدامات لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و البته عملکرد او را در روز استیضاح ربیعی درخصوص کاندیدا شدن علی لاریجانی برای انتخابات غلط دانست، اما با این حال نمی‎توان تلاش دوستان نزدیک به این چهره مطرح اصولگرایی را- ولو با نامی جدید- بی‎هدف دانست.
از پیامدهای روشن در آینده تا حضور زنان و قومیت‎ها در حزب
مراسم کنگره حزب رفاه ملت ایران با سخنرانی صدر، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی آغاز شد. صدر در سخنان خود تأکید کرد اعضای این حزب اصولگرایان معتدل و از اعضای ستادهای اصولگرایان حامی دولت در شهرستان‌ها هستند. او پیش‌بینی کرد که این حزب در آینده پیامدهای روشنی خواهد داشت.  بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از دیگر سخنرانان این مراسم عنوان کرد: خواهش من این است که خواهران هم در این حزب حضور پیدا کنند. علاوه بر این بهتر است از قومیت‌های مختلف هم در این حزب باشند تا گستره بیشتری در کشور پوشش داده شود. این نماینده مجلس تصریح کرد: ما می‌خواهیم که برادرانمان از اقلیت‌های مذهبی هم در حزب حضور داشته باشند و به گونه‌ای رفتار شود که همگی در اداره حزب نقش داشته باشند. او همچنین در جمع خبرنگاران اعلام کرد این حزب همان حزبی است که قبلاً می‎خواستیم تشکیل بدهیم ولی در شکل حزب رفاه ملت وارد شدیم.
همفکران کاظم جلالی در شورای مرکزی
سید شهاب‎الدین صدر در پاسخ به این سؤال که چرا کاظم جلالی در این مراسم حضور ندارد، گفت: ما با ایشان تماس داشتیم، ایشان نخواستند که به عنوان نامزد انتخابات شورای مرکزی حضور داشته باشند، اما دوستان دیگر ایشان که کاندیدا شده‎اند با ایشان همفکر هستند. صدر همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا حزب رهروان تشکیل نشد، اعلام کرد: این را باید از خودشان بپرسید. آنها در مجلس هستند، ما از آنها هم دعوت کردیم که هرکسی می‎خواهد بیاید و کاندیدا شود.این نماینده اسبق مجلس همچنین اضافه کرد: این حزب در راستای انقلاب اسلامی، آرمان‎های مقام معظم رهبری و در چارچوب قانون اساسی است و هیچ انتسابی با هیچکدام از شخصیت‌های سیاسی ندارد. ممکن است برخی از اعضای ما در جلسات به برخی از رؤسای قوا ارادت داشته باشند اما حزب ما مستقل است و کار خودش را انجام می‎دهد و تصمیم‎گیری آن برعهده شورای مرکزی است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار