کد خبر: ۳۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
وزیر نفت در نشست ۲۳ سپتامبر کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک (JMMC) در الجزایر شرکت می‌کند.
به گزارش آرانیوز، بیژن زنگنه پس از صدو هفتاد و چهارمین نشست وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) چند نامه به رئیس دوره‌ای این سازمان نوشت و در آخرین نامه با یادآوری خطای نظارتی کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک تاکید کرد: ضروری است کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک – غیراوپک (JMMC) از هرگونه تلاش برای بازتوزیع مازاد پایبندی میان کشورهای اوپک یا میان کاهش تعهدهای تولید اوپک و غیراوپک پرهیز کند.

وی در این نامه به سهیل المزروعی، وزیر انرژی و صنعت امارات، یادآور شده بود: کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک موظف به نظارت بر تصمیم نشست ۱۷۴ کنفرانس است. ضروری است این نظارت آنچنان که در متن تصمیم نشست ۱۷۴ اوپک آمده است و در نامه پیشین خود توضیح دادم، انجام شود و گزارش آن به‌طور مستمر به کشورهای عضو ارسال شود.

وزیر نفت همچنین افزوده بود: ضروری است کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک از هرگونه تلاش برای بازتوزیع مازاد پایبندی میان کشورهای اوپک  یا میان کاهش تعهدات تولید اوپک و غیراوپک پرهیز کند. این موضوع، مغایر با تصمیم نشست ۱۷۱ کنفرانس و قطعنامه ۱۷۴,۵۱۳ و خارج از حیطه مسئولیت‌های محوله‌ی کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک است.

وزیر نفت تصریح کرده بود: چنانچه کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک مسئولیت محوله مندرج در تصمیم نشست ۱۷۴ کنفرانس اوپک را انجام ندهد و برداشت دیگری از مصوبه این نشست داشته باشد، باید موضوع در نشست فوق‌العاده اوپک مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار