کد خبر: ۳۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
با اکران سه فیلم‌ جدید که نمایش آنها از امروز (چهارشنبه) در سینماهای سراسر کشور آغاز می شود، پرده نقره‌ای از قرق فیلم‌های طنز خارج خواهد شد.
به گزارش آرانیوز، پس از اکران سه فیلم «شعله‌ ور»، «راه رفتن روی سیم» و «پشت دیوار سکوت» از امروز، در کنار «تنگه ابوقریب» که از هفته گذشته نمایش خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده بود به نوعی پرده نقره‌ای از قرق فیلم‌های طنز خارج شد تا این بار سینمای تجاری طنز حداقل برای چند هفته‌ای به حاشیه برود.

حالا بعد از اکران این چند فیلم جدید در واقع علاقه مندان سینمای دفاع مقدس و اجتماعی هم برای انتخاب آثار مورد علاقه خود در سینما با گزینه هایی مواجه می‌شوند که چند وقتی بود جایشان در اکران خالی مانده بود.

سینمای کودک هم با ادامه نمایش فیلم عروسکی «خاله قورباغه» هر چند اندک اما این روزها یک نماینده در اکران دارد تا در روزهای تعطیلی مدارس و اوقات فراغت کودکان حداقل یک فیلم مخصوص خود در اکران داشته باشد.

ژانر کمدی هم هر چند در میان آثار تازه اکران شده تنها یک نماینده با عنوان «همه چی عادیه» دارد اما همچنان با ادامه نمایش فیلم‌های «هزارپا»، «دم سرخ‌‎ها»، «کاتیوشا» و «به وقت خماری» با پنج نماینده در میان ژانر فیلم های در حال اکران در صدر قرار دارد.

البته با توجه به اینکه مدت زیادی از نمایش فیلم‌های طنز در حال اکران می‌گذرد به نظر می‌رسد گیشه نیز بعد از مدت‌ها که در قرق فیلم های طنز بود، جای خود را به فیلم های اجتماعی و «تنگه ابوقریب» در ژانر دفاع مقدس بدهد.

فیلمی که به زعم بسیاری از کارشناسان ظرفیت فروش بالا در گیشه را با توجه به نوع روایت و تصویر برداری جذاب آن، دارد.

«تنگه ابوقریب» همین سال گذشته بود که با 11 نامزدی در میان آثار بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر رکورد دار شد و در نهایت 2 سیمرغ بازیگری و بهترین فیلم را به دست آورد.

در میان چهار فیلم تازه اکران شده نیز تنها «شعله ‌ور» در جشنواره فیلم فجر سال گذشته حضور داشته و مورد قضاوت اهالی رسانه و داوران جشنواره قرار گرفته است و این فیلم هم احتمالا مانند دیگر آثار حمید نعمت الله با شرایط نسبت متوسط به بالا در گیشه مواجه خواهد شد.

اما سه فیلم دیگر «راه رفتن روی سیم»، «پشت دیوار سکوت» در ژانر اجتماعی و «همه چی عادیه» در ژانر کمدی هنوز برای اهالی رسانه نیز به نمایش درنیامده است و در واقع نمی‌توان قضاوت درستی درباره استقبال شدن یا نشدن از آنها در گیشه کرد.

«هزارپا»، «دم سرخ‌‎ها»، «کاتیوشا» و «به وقت خماری» نیز چهار فیلمی هستند که حالا بین 3 تا 5 هفته از اکران آنها می گذرد و بجز «هزار پا» که همچنان فروش هفتگی بالای چهار میلیارد تومان را تجربه می کند، سه فیلم دیگر با کاهش فروش البته با شیب کم همچنان در حال اکران هستند.

بنابراین به نظر می‌رسد رقابت در صدر گیشه بعد از مدت‌ها که تنها میان آثار کمدی بود به سمت سه فیلم «شعله ‌ور» نماینده آثار اجتماعی،«تنگه ابوقریب» نماینده سینمای دفاع مقدس و «هزارپا» نماینده سینمای کمدی داغ شود. آثاری که هر کدام ظرفیت‌های لازم برای پُرفروش شدن را دارند.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار