کد خبر: ۳۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
استاندار لرستان:
استاندار لرستان با بیان اینکه برنامه مشخصی برای مناطق گردشگری در استان وجود ندارد، گفت: یک کمیته تخصصی برای احصای نیازها و برنامه‌ها باید تشکیل شود.
 سید موسی خادمی در شورای برنامه ریزی لرستان در سخنانی با بیان اینکه اصل بر حمایت از سرمایه گذاری است، اظهار داشت: اصل بر این است که به هر سرمایه گذاری که مراجعه کند باید زمین بدهیم و این امر جزء حمایت های استانی است.

وی با بیان اینکه همه سرمایه گذارانی که دارای اهلیت باشند و بخواهند کار کنند هیچ مشکلی برای اختصاص زمین به آنها نداریم، عنوان کرد: اگر کسانی باشند که نخواهند کار کنند باید دقت کنیم که زمین را بیجا به آنها تخصیص ندهیم.

استاندار لرستان با تاکید بر ایجاد کمیته تخصصی و احصای اراضی واگذار شده در این زمینه در استان، بیان داشت: ممکن بوده که با ایجاد این کمیته زمین های جدیدی در استان برای این امر پیدا شود و به سرمایه گذار ارائه بدهیم.

خادمی همچنین با اشاره به اینکه تمام اراضی منابع طبیعی، راه و شهرسازی و اراضی تغییر کاربری داده شده کشاورزی در استان که ظرف ۲۰ سال اخیر واگذار شده اند و آنچه که باید روی آنها انجام می شده، انجام نشده در کمیسیونی احصا شود، گفت: این کمیسیون اقدام قانونی در رابطه با آنها انجام دهد.

وی، بیان داشت: گزارش این کمیسیون ظرف سه ماه دیگر به شورای برنامه ریزی استان ارائه شود.

استاندار لرستان همچنین با بیان اینکه ما در استان باید وارد فرآیند مدل فعال شویم، تصریح کرد: دستگاههای ما نشسته اند تا دیگران به سراغ آنها بیاند و این یک اشکال است.

خادمی با تاکید بر به روز کردن طرح جامع گردشگری لرستان، عنوان کرد: ما در حال حاضر برای دریاچه «گهر»، آبشار «بیشه» و ... برنامه مشخصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جلسه ای در این رابطه با حضور منابع طبیعی، محیط زیست، میراث فرهنگی و فرماندار هر منطقه برگزار شود، گفت: در این جلسه مشخص شود که در هر منطقه گردشگری چه برنامه و طرحی باید اجرا کرد و در نهایت در شورای برنامه ریزی تصویب کنیم.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار