کد خبر: ۳۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
استاندار هرمزگان:
استاندار هرمزگان گفت: از ۲۹۰ واحد تولید مرغ استان، ۲۲۲ واحد فعال است و سال گذشته بالغ بر ۳۱ هزار تن گوشت مرغ در هرمزگان تولید شد.
فریدون همتی در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی با محوریت بخش کشاورزی استان هرمزگان عملکرد دستگاه های مسئول در جذب تسهیلات اشتغال روستایی در هرمزگان را بسیار خوب اعلام کرد و بیان داشت: خوشبختانه در این راستا هرمزگان عملکرد بسیار خوبی در سطح کشور داشته و در گام بعدی باید نظارت کافی بر هزینه کرد این تسهیلات در راستای اشتغالزایی در مناطق روستایی صورت گیرد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت صنعت پرورش و تولید گوشت مرغ استان هرمزگان در این نشست، افزود: از ۲۹۰ واحد تولید مرغ استان، ۲۲۲ واحد فعال است و سال گذشته بالغ بر ۳۱ هزار تن گوشت مرغ در هرمزگان تولید شد.

استاندار هرمزگان بر لزوم رفع مشکلات واحدهای تولید جوجه یک روزه در استان تاکید کرد و اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان به طور جدی پیگیری این موضوع باشد و مشکلات آنها را با کمک بانک ها و سایر ادارات مرتفع کند.

همتی با اشاره به تحقیقات انجام شده برای پرورش ماهیان بومی در هرمزگان، تصریح کرد: با توجه به سازگاری بهتر این ماهیان با شرایط منطقه، نیاز است این تحقیقات با قوت پیگیری و کار اقتصادی و تولیدی جهت پرورش ماهیان بومی هرمزگان در دریا صورت گیرد.

وی به کمک های صورت گرفته به صندوق حمایت از کشاورزان هرمزگان اشاره کرد و گفت: این صندوق به صورت مشارکت بخش دولتی و خصوصی فعالیت می کند و سال گذشته بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان اعتبار به این صندوق کمک شد و در حال حاضر مجموع منابع صندوق حمایت از کشاورزان هرمزگان بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان است و در سال جاری نیز کمک های خوبی به این صندوق خواهیم داشت و در کنار آن بخش خصوصی نیز منابعی را به صندوق اضافه خواهد کرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: صندوق های تخصصی ظرفیت خوبی جهت ارائه تسهیلات ارزان قیمت هستند و باید تلاش کنیم بیشتر تقویت شوند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار