کد خبر: ۳۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
معاو سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بومی سازی طرح های مقابله با آسیب ها و معضلات اجتماعی را ضروری دانست.
 بهروز اکرمی در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان هرمزگان، عنوان کرد: امکان دارد یک برنامه یا طرح مقابله با معضل یا آسیب اجتماعی در کشور و حتی استانی موفق باشد اما در کشور یا استان دیگر به دلیل تفاوت بارز فرهنگی آن موفقیت را در اجرا نداشته باشد.

وی به معضل اعتیاد به عنوان مثال اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در مقابله و پیشگیری معضل اعتیاد نم یشود یک نسخه برای تمامی دنیا پیچید و در عصر حاضر همگان بر اینکه مواد مخدر و دخانیات برای انسان ضرر دارد اذعان دارند اما باز هم شاهد آلودگی تعداد زیادی از افراد به آنها هستیم که این امر نشانگر این است که عدم آگاهی عمومی دلیل روی آوردن افراد به اعتیاد نیست.

اکرمی خاطرنشان کرد: باید ابتدا دلایل و عوامل اصلی بروز آسیب ها و معضلات اجتماعی در جامعه مشخص شود و پس از آن به دنبال راه حل و مقابله با آن رفت.

وی ارائه آمار در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان را غیر ضروری دانست و بیان داشت: آمار نقطه به نقطه نمی تواند در بررسی آسیب های اجتماعی و ارائه راه حل برای آنها موثر باشد.

اکرمی تصریح کرد: معضلات و آسیب های اجتماعی باید با مطالعه روند وقوع آنها مورد بررسی قرار گیرند و اینکه یک آسیب اجتماعی طی مدت زمان مشخص روند نزولی و یا صعودی داشته و دلیل آن روند نیز مشخص گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بر حضور فعال آموزش و پرورش و دانشگاه ها در فرهنگ سازی برای مقابله با معضلات و آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: به منظور شکل گیری فرهنگ باید از مهد کودک و مدارس آغاز کرد و برای ادامه فعالیت های فرهنگی بهترین مکان مدارس و دانشگاه هاست.

وی بر ضرورت حضور مدیران عضو کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان در جلسات این کارگروه تاکید کرد و افزود: برای مدیرانی که غیبت غیر مجاز در جلسات داشته باشند پرونده تخلف اداری تشکیل خواهد شد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار