کد خبر: ۳۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اعلام کرد:
معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در ۹ روز گذشته هشت پرونده احتکار کالا به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در هرمزگان تشکیل و به مراجع قضایی استان تحویل شد.
 عبدالرضا پیروی منش گفت: بیشتر کالاهای احتکار شده مواد غذایی آهن‌آلات و لوازم‌یدکی خودرو است که در بازرسی از انبارهای شهرستان بندرعباس کشف و ضبط شد.

پیروی منش افزود: فروش کالاهای کشف‌شده به قیمت‌های مصوب در بازار از مصوبات ستاد مبارزه با اختفا و احتکار کالا در هرمزگان است. ستاد مرکزی مبارزه با اختفا و احتکار کالا از سیزدهم مرداد در بندرعباس تشکیل شد و این ستاد در شهرستان‌های میناب – رودان و بندرلنگه هم فعال است.

همچنین مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت: قضات و کارشناسان این اداره کل در گشت‌های مشترک با بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان هر روز انبارهای استان را رصد می‌کنند.

مرتضی مدنی افزود: صاحبان کالا و مسئولان انبارها موظف‌اند اول تا پنجم هرماه موجودی کالاهای خود را در سامانه سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان ثبت کنند.

وی با بیان اینکه در صورت ثبت نشدن کالاهای انبار در این سامانه موجودی انبار احتکار محسوب و توقیف می‌شود، تصریح کرد: صاحبان و مسئولان انبار در صورت احتکار برای مرتبه نخست هفتاد درصد موجودی انبار جریمه نقدی می‌شوند و در صورت تکرار هم متخلف معادل سه برابر قیمت کالاهای احتکار شده در بازار جریمه می‌شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار